Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Toute Neige även om man bokar via UCPA.fr?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 927266" data-attributes="member: 83225"><p>Det där varierar ganska kraftigt mellan olika center. I Val d'Isere gör man en svenska offpistgrupper redan på bussen ner och de som bokar via franska hamnar med fransmän (har själv råkat ut för det två ggr. Första året var det kasst och andra året hamnade vi i en asgrym grupp med trevliga fransmän). I Val Thorens har det inte gjorts någon skillnad utan normalt sett hamnar alla svenskar i Expertgrupperna eftersom de normalt är bättre skidåkare och sen åker de grupperna offpist. I Serre slog man ihop alla och harmoniserade sen så de bättre grupperna blev då uteslutande svenskar. Just Toute Neige har jag hört på några ställen att det bara finns för svenskar. </p><p></p><p>I vilket fall så kan jag säga att jag själv ska dit, just den veckan och vi körde via svenska just för att vara säkra på att inte behöva åka i en halvsunkig fransk grupp. Det blir spännande att se ifall det var värt det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 927266, member: 83225"] Det där varierar ganska kraftigt mellan olika center. I Val d'Isere gör man en svenska offpistgrupper redan på bussen ner och de som bokar via franska hamnar med fransmän (har själv råkat ut för det två ggr. Första året var det kasst och andra året hamnade vi i en asgrym grupp med trevliga fransmän). I Val Thorens har det inte gjorts någon skillnad utan normalt sett hamnar alla svenskar i Expertgrupperna eftersom de normalt är bättre skidåkare och sen åker de grupperna offpist. I Serre slog man ihop alla och harmoniserade sen så de bättre grupperna blev då uteslutande svenskar. Just Toute Neige har jag hört på några ställen att det bara finns för svenskar. I vilket fall så kan jag säga att jag själv ska dit, just den veckan och vi körde via svenska just för att vara säkra på att inte behöva åka i en halvsunkig fransk grupp. Det blir spännande att se ifall det var värt det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Toute Neige även om man bokar via UCPA.fr?
Tillbaka
Topp