Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
TR 13/5-07 Les Courtes (3856möh) NNE
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 323327" data-attributes="member: 40931"><p>Ted, du har rätt i det du säger. Nu var det dock så att berget var stängt dagen innan pga vind osv... Det är en hel del mer meck också att göra övernattningsvarianten, men det är det nog värt. </p><p>Bergschrundet var helt ok på högra banken (på filmen, som jag tolkar det, utmanar han ödet lite, genom att korsa på vänstra banken där det är ordentlig spricka i två etapper typ). Dock lite lurigt att ta sig uppför utan skidor på fötterna, men den var bara sisådär 40-50cm bred på högra banken och inget avgrundshål.</p><p></p><p>Micke: Jag lånade ett par isyxor (petzl charlet moser), själv har jag bara en lättviktsyxa med aluminiumblad och skaft.</p><p></p><p>Edit; Nomitz, vad menar du?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 323327, member: 40931"] Ted, du har rätt i det du säger. Nu var det dock så att berget var stängt dagen innan pga vind osv... Det är en hel del mer meck också att göra övernattningsvarianten, men det är det nog värt. Bergschrundet var helt ok på högra banken (på filmen, som jag tolkar det, utmanar han ödet lite, genom att korsa på vänstra banken där det är ordentlig spricka i två etapper typ). Dock lite lurigt att ta sig uppför utan skidor på fötterna, men den var bara sisådär 40-50cm bred på högra banken och inget avgrundshål. Micke: Jag lånade ett par isyxor (petzl charlet moser), själv har jag bara en lättviktsyxa med aluminiumblad och skaft. Edit; Nomitz, vad menar du? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
TR 13/5-07 Les Courtes (3856möh) NNE
Tillbaka
Topp