Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Tråd för "Vuxensäsongare" i Chamonix
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="CDP" data-source="post: 1140255" data-attributes="member: 157381"><p>Courmayeur öppnade häromdagen, jag åkte dit med låga förhoppningar iom att det inte är speciellt mycket snö och det faktum att det skulle komma mycket nederbörd nu så förväntade jag mig ingen vidare sikt heller.</p><p>När jag väl kommer genom tunneln så möts jag av strålande solsken och bluebird, och mer snö än på den franska sidan. Väl uppe på berget så ser det mycket bättre ut än vad jag hade trott.</p><p>På sydsidor var det ingen vidare bas men fortfarande åkbart, nordsidor hade relativt bra bas och kallsnö. Så vad jag trodde skulle vara en isig pist i ruggigt väder visade sig vara bluebird pow!</p><p></p><p>Igår och idag så är det konsant nederbörd, tyvärr verkar snögränsen gå någonstans vid 2300-2400 m.ö.h. vilket är väldigt synd. Det ska ju komma mer nederbörd nu till veckan och förhoppningsvis så blir det kallare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="CDP, post: 1140255, member: 157381"] Courmayeur öppnade häromdagen, jag åkte dit med låga förhoppningar iom att det inte är speciellt mycket snö och det faktum att det skulle komma mycket nederbörd nu så förväntade jag mig ingen vidare sikt heller. När jag väl kommer genom tunneln så möts jag av strålande solsken och bluebird, och mer snö än på den franska sidan. Väl uppe på berget så ser det mycket bättre ut än vad jag hade trott. På sydsidor var det ingen vidare bas men fortfarande åkbart, nordsidor hade relativt bra bas och kallsnö. Så vad jag trodde skulle vara en isig pist i ruggigt väder visade sig vara bluebird pow! Igår och idag så är det konsant nederbörd, tyvärr verkar snögränsen gå någonstans vid 2300-2400 m.ö.h. vilket är väldigt synd. Det ska ju komma mer nederbörd nu till veckan och förhoppningsvis så blir det kallare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Tråd för "Vuxensäsongare" i Chamonix
Tillbaka
Topp