Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Tråden om lägenhetsuthyrning i Tegefjäll / Åre
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="bliparne" data-source="post: 1201525" data-attributes="member: 160478"><p>Jag har ingen aning från uthyrarpersperspektiv. Men har bott i de områden jag pratat om på vintern. På sommaren har vi alltid bokat Åre By. Inget annat finns på kartan då.</p><p></p><p>Jag gillar själv Duved. Man kan nöta pist och annat där hela dagen nästan helt ostört och inga köer. Så inget ont om Duved/Tegefjäll så sett.</p><p></p><p>Men skall du ha en person till skidskola så är det jobbigt. Det äter en timma från din morgon - dvs gå upp 6 istället för 7 eller liknande. Tegefjäll ser bra ut, har bra lägenheter men priserna är redan låga.</p><p></p><p>Men jag gillar inte begreppet "dumsnål". Här handlar det om lite feeling och riskanalys. Du har högre risk men antagligen större chans på utdelning på Tege/Duved än i Åre by. Beror på väder och Greta-effekter, Corona och allt annat vi inte kan styra över. Det är ett risktagande iaf.</p><p></p><p>Samma gäller för Åre by. Det är ett risktagande. Men om miljön och ekonomin rasar in så hade jag alltid satsat på Åre by. Men då kanske det blir ett nollsummespel istället för en vinst.</p><p></p><p>Jag vet inte!</p><p></p><p>Kolla lite lokala grupper för Tegefjäll mm, vi vet ju att dom fick bråkat för sin (trööööga) sittstollift. Skistar ville inte göra något. Och deras "skistarshop" där är en barrack. Den kan försvinna nästa år om dom inte ser lönsamhet.</p><p></p><p>Men i slutändan så handlar det om din finansiering. När kan du sälja? Har du råd med ett par utan nämdvärda intäkter mm. Du måste vara cynisk mot dig själv om din motivation är ekonomisk.</p><p></p><p>Du får mycket stuga och veckor / år för säg 20-40k. Så kan du inte vinna över det i kostnad så kanske du skall tänka om.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bliparne, post: 1201525, member: 160478"] Jag har ingen aning från uthyrarpersperspektiv. Men har bott i de områden jag pratat om på vintern. På sommaren har vi alltid bokat Åre By. Inget annat finns på kartan då. Jag gillar själv Duved. Man kan nöta pist och annat där hela dagen nästan helt ostört och inga köer. Så inget ont om Duved/Tegefjäll så sett. Men skall du ha en person till skidskola så är det jobbigt. Det äter en timma från din morgon - dvs gå upp 6 istället för 7 eller liknande. Tegefjäll ser bra ut, har bra lägenheter men priserna är redan låga. Men jag gillar inte begreppet "dumsnål". Här handlar det om lite feeling och riskanalys. Du har högre risk men antagligen större chans på utdelning på Tege/Duved än i Åre by. Beror på väder och Greta-effekter, Corona och allt annat vi inte kan styra över. Det är ett risktagande iaf. Samma gäller för Åre by. Det är ett risktagande. Men om miljön och ekonomin rasar in så hade jag alltid satsat på Åre by. Men då kanske det blir ett nollsummespel istället för en vinst. Jag vet inte! Kolla lite lokala grupper för Tegefjäll mm, vi vet ju att dom fick bråkat för sin (trööööga) sittstollift. Skistar ville inte göra något. Och deras "skistarshop" där är en barrack. Den kan försvinna nästa år om dom inte ser lönsamhet. Men i slutändan så handlar det om din finansiering. När kan du sälja? Har du råd med ett par utan nämdvärda intäkter mm. Du måste vara cynisk mot dig själv om din motivation är ekonomisk. Du får mycket stuga och veckor / år för säg 20-40k. Så kan du inte vinna över det i kostnad så kanske du skall tänka om. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Tråden om lägenhetsuthyrning i Tegefjäll / Åre
Tillbaka
Topp