Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Tråden om lägenhetsuthyrning i Tegefjäll / Åre
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jocke95" data-source="post: 1201543" data-attributes="member: 149278"><p>Tänker att jag gör en vettig ekonomisk kalkyl mellan Åre torg och Tegefjäll. Där får ja helt enkelt räkna med att Tegefjäll endast blir uthyrt under högsäsong + långtiddskontrakt. Samt att när det väl blir uthyrt är hyresintäkten lägre än motsvarande lgh i Åre. Där Åre torg blir uthyrt större delen av både vinter och sommarsäsong. </p><p></p><p>Björnen/Sadeln är inte aktuellt då jag tycker det är omotiverat höga priser där, men visst är det fördel att ha ihopbyggda liftförbindelser till Åre jämfört med Tege.</p><p></p><p>Finansieringen är planerad och under kontroll, men om jag ger mig in i en förlustaffär känns det bättre att bara fortsätta hyra varje gång man åker till fjällen så som jag gör idag. Självklart är viss förlust i slutet av året helt okej. Huvudmålet är ju ända att bo där en hel del och åka mycket skidor samt möjliggöra vandring och mtb på sommaren.</p><p></p><p>Corona viruset och en potential lågkonjunktur ser jag som väldigt bra tillfälle ur insesteringsperspektiv. Det skulle troligt vis möjliggöra lägre bostadspriser samt lägre/fortsatt låga räntor för bolån.</p><p></p><p>Greta-effekten betyder kort och gott att man vill ha lgh i Åre Torg, tänker att fler kommer åka tåg och därmed vilja bo nära tåget. Bor man i Tege blir det 5km taxi, något många hade valt bort direkt när man kommer med tåg.</p><p></p><p>Så har jag tur kanske corona skräcken drar ner bostadspriser på sikt och ger ett bra köpläge i Åre torg. Där framtiden är ljusare och framför allt mycket lägre risk då folk alltid kommer vilja hyra där.</p><p></p><p>Har du en bostad i Åre?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jocke95, post: 1201543, member: 149278"] Tänker att jag gör en vettig ekonomisk kalkyl mellan Åre torg och Tegefjäll. Där får ja helt enkelt räkna med att Tegefjäll endast blir uthyrt under högsäsong + långtiddskontrakt. Samt att när det väl blir uthyrt är hyresintäkten lägre än motsvarande lgh i Åre. Där Åre torg blir uthyrt större delen av både vinter och sommarsäsong. Björnen/Sadeln är inte aktuellt då jag tycker det är omotiverat höga priser där, men visst är det fördel att ha ihopbyggda liftförbindelser till Åre jämfört med Tege. Finansieringen är planerad och under kontroll, men om jag ger mig in i en förlustaffär känns det bättre att bara fortsätta hyra varje gång man åker till fjällen så som jag gör idag. Självklart är viss förlust i slutet av året helt okej. Huvudmålet är ju ända att bo där en hel del och åka mycket skidor samt möjliggöra vandring och mtb på sommaren. Corona viruset och en potential lågkonjunktur ser jag som väldigt bra tillfälle ur insesteringsperspektiv. Det skulle troligt vis möjliggöra lägre bostadspriser samt lägre/fortsatt låga räntor för bolån. Greta-effekten betyder kort och gott att man vill ha lgh i Åre Torg, tänker att fler kommer åka tåg och därmed vilja bo nära tåget. Bor man i Tege blir det 5km taxi, något många hade valt bort direkt när man kommer med tåg. Så har jag tur kanske corona skräcken drar ner bostadspriser på sikt och ger ett bra köpläge i Åre torg. Där framtiden är ljusare och framför allt mycket lägre risk då folk alltid kommer vilja hyra där. Har du en bostad i Åre? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Tråden om lägenhetsuthyrning i Tegefjäll / Åre
Tillbaka
Topp