Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Tråden om lägenhetsuthyrning i Tegefjäll / Åre
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Henrik-H" data-source="post: 1201588" data-attributes="member: 168104"><p>Hej.</p><p></p><p>Jag har lägenhet i Tegefjäll (tre sovrum, 300 m från liften, dock 90-tals). Angående hyresintäkter så stämmer det underlag man kan få från Skistar rätt så bra. Dock hyr Skistar bara ut under vintersäsongen, och då något kortare säsong än inne i Åre, det då Duved/Tege-systemet brukar stänga först. Detta ger mellan 50 och 43 tusen per säsong i intäkt. Då är vi där minst, nyår, sportlov, påsk, dessa veckor ger mest, så kan man åka på andra veckor än dessa kan man säkert lägga på ytterligare 10 tkr. Jag har inte upplevt ett jättestort extra slitage. Skistar ger, när man hyr ut via dem, bra rabatt på liftkort och rabatter på t.ex. skidskola mm.</p><p></p><p>Har även gjort en del försök att hyra ut på sommaren privat, men det har gått sisådär.</p><p></p><p>Jag var i början orolig att det kanske inte skulle hyras ut, men det gör det, se till att planera in när du själv vill vara där i god tid. Nackdelen är att din ev. spontanresa ofta faller på att det redan är uthyrt.</p><p></p><p>Du kan säkert hyra ut privat med, och säkert få någon mer krona ur det, om du orkar med själva det administrativa (nycklar, kontroll städning). Vad en nyare lägenhet kan ge i intäkter vet jag inte, men kolla med Skistar. </p><p></p><p>Sammanfattningsvis, du blir förmodligen inte rik på att hyra ut din lägenhet i år, men det kan ge en mer ekonomiskt positiv effekt. För mig innebär det att jag kan åka tre-fyra veckor skidor per år i stället för två, och jag dessutom håller ned kostnaderna för mitt cyklande på sommaren.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Henrik-H, post: 1201588, member: 168104"] Hej. Jag har lägenhet i Tegefjäll (tre sovrum, 300 m från liften, dock 90-tals). Angående hyresintäkter så stämmer det underlag man kan få från Skistar rätt så bra. Dock hyr Skistar bara ut under vintersäsongen, och då något kortare säsong än inne i Åre, det då Duved/Tege-systemet brukar stänga först. Detta ger mellan 50 och 43 tusen per säsong i intäkt. Då är vi där minst, nyår, sportlov, påsk, dessa veckor ger mest, så kan man åka på andra veckor än dessa kan man säkert lägga på ytterligare 10 tkr. Jag har inte upplevt ett jättestort extra slitage. Skistar ger, när man hyr ut via dem, bra rabatt på liftkort och rabatter på t.ex. skidskola mm. Har även gjort en del försök att hyra ut på sommaren privat, men det har gått sisådär. Jag var i början orolig att det kanske inte skulle hyras ut, men det gör det, se till att planera in när du själv vill vara där i god tid. Nackdelen är att din ev. spontanresa ofta faller på att det redan är uthyrt. Du kan säkert hyra ut privat med, och säkert få någon mer krona ur det, om du orkar med själva det administrativa (nycklar, kontroll städning). Vad en nyare lägenhet kan ge i intäkter vet jag inte, men kolla med Skistar. Sammanfattningsvis, du blir förmodligen inte rik på att hyra ut din lägenhet i år, men det kan ge en mer ekonomiskt positiv effekt. För mig innebär det att jag kan åka tre-fyra veckor skidor per år i stället för två, och jag dessutom håller ned kostnaderna för mitt cyklande på sommaren. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Tråden om lägenhetsuthyrning i Tegefjäll / Åre
Tillbaka
Topp