Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Tråden om splitboards!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Reindeer_mtn" data-source="post: 1003846" data-attributes="member: 136906"><p>Poca tar två av dina frågor i ett svep </p><p></p><p>Jag splittade en Burton Custom med mixade resultat.</p><p>3D insertsen är ju en jävel då det är svårt att hitta bra cirkelsågsblad. Det första gick sönder då jag skulle igenom insertsen och då fick jag ett fint snedskär. Sen köpte jag ett nytt blad som hade ganska stora tänder, så då gäller det att ta det jävligt passivt. Det gick bra. Snedskäret tätade jag med en plastlösning som funkade bättre än väntat (inte p-tex utan något till bilar).</p><p></p><p></p><p>Jag körde ett lack och det funkade väl ok, förutom att där delarna skavde mot varandra i mitten så hade det nötts bort och då hade det blivit en ficka mellan belag och kärna. Det kan bero på slitage men jag anar en viss åverkan av fukt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Reindeer_mtn, post: 1003846, member: 136906"] Poca tar två av dina frågor i ett svep Jag splittade en Burton Custom med mixade resultat. 3D insertsen är ju en jävel då det är svårt att hitta bra cirkelsågsblad. Det första gick sönder då jag skulle igenom insertsen och då fick jag ett fint snedskär. Sen köpte jag ett nytt blad som hade ganska stora tänder, så då gäller det att ta det jävligt passivt. Det gick bra. Snedskäret tätade jag med en plastlösning som funkade bättre än väntat (inte p-tex utan något till bilar). Jag körde ett lack och det funkade väl ok, förutom att där delarna skavde mot varandra i mitten så hade det nötts bort och då hade det blivit en ficka mellan belag och kärna. Det kan bero på slitage men jag anar en viss åverkan av fukt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Tråden om splitboards!
Tillbaka
Topp