Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Tråden om splitboards!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="smejen" data-source="post: 1019682" data-attributes="member: 99880"><p>Hej,</p><p></p><p>Funderar på att införskaffa en splitboar inför vintersäsongen. Är sugen på att kunna följa med skidvänner på toppturer. Jag åker för tillfället på en Gnu Riders Choice 162cm 2012/2013. Min fundering är väl om jag skulle göra mig av med den och bara ha en splitboard? Tappar man mycket känsla i pisten med en splitboard jämfört med en traditionell snowboard?</p><p></p><p>Jag åker enbart pist och puder - spenderar ingen tid i park. Jag är 191cm, 95kg och strl 46.</p><p></p><p>Jag har tittat på följande två alternativ:</p><p></p><p>1. Lib Tech T.Rice Split Pointy 164</p><p>2. Never Summer SL Split 163X</p><p></p><p>Verkar dessa två brädor som bra alternativ och skulle dom kunna fungera som enda bräda i arsenalen då jag endast kör pist och puder? Är båda dessa kompatibla med karakoram-bindningar? Eller rekommenderar ni några andra?</p><p></p><p>Såg förresten att addnature har Voile - Artisan till bra pris. Kanske är ett alternativ?</p><p></p><p>Tack på förhand!</p><p></p><p>/R</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="smejen, post: 1019682, member: 99880"] Hej, Funderar på att införskaffa en splitboar inför vintersäsongen. Är sugen på att kunna följa med skidvänner på toppturer. Jag åker för tillfället på en Gnu Riders Choice 162cm 2012/2013. Min fundering är väl om jag skulle göra mig av med den och bara ha en splitboard? Tappar man mycket känsla i pisten med en splitboard jämfört med en traditionell snowboard? Jag åker enbart pist och puder - spenderar ingen tid i park. Jag är 191cm, 95kg och strl 46. Jag har tittat på följande två alternativ: 1. Lib Tech T.Rice Split Pointy 164 2. Never Summer SL Split 163X Verkar dessa två brädor som bra alternativ och skulle dom kunna fungera som enda bräda i arsenalen då jag endast kör pist och puder? Är båda dessa kompatibla med karakoram-bindningar? Eller rekommenderar ni några andra? Såg förresten att addnature har Voile - Artisan till bra pris. Kanske är ett alternativ? Tack på förhand! /R [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Tråden om splitboards!
Tillbaka
Topp