Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Tråden om splitboards!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TomasGothberg" data-source="post: 1055638" data-attributes="member: 128215"><p>Ducky.</p><p></p><p>Jag åker på en 162:a Freebird som är helt underbar på stora öppna vidder(som inte består av stenhårt underlag) och att hika med den är absolut inga problem!</p><p></p><p>Jag känner att för mig personligen att en 162:a är lite för lång för jag ska vara bekväm i skogen... Föredrar att åka på en bräda som är några cm kortare om jag ska åka skog. Har en kortare bräda som jag är mer bekväm med när jag kör skogsåkning, men det är ju självklart personligt...</p><p></p><p></p><p>Om man ska diskutera lekfullheten så tycker jag Freebirden är helt okej, har ibland önskat mig att den är något hårdare när man kommer upp i lite högre hastigheter och på vindpackade kalfjäll.</p><p></p><p>Men om du köper dig en som ska till medst del användas till soft åkning och skog så skulle jag kunna rekomendera en Freebird. nu vet jag inte vilka storleker dom säljer den i 58/62? Men skulle nog tänka mig att en 154-156 skulle passa dig bra i den här situationen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TomasGothberg, post: 1055638, member: 128215"] Ducky. Jag åker på en 162:a Freebird som är helt underbar på stora öppna vidder(som inte består av stenhårt underlag) och att hika med den är absolut inga problem! Jag känner att för mig personligen att en 162:a är lite för lång för jag ska vara bekväm i skogen... Föredrar att åka på en bräda som är några cm kortare om jag ska åka skog. Har en kortare bräda som jag är mer bekväm med när jag kör skogsåkning, men det är ju självklart personligt... Om man ska diskutera lekfullheten så tycker jag Freebirden är helt okej, har ibland önskat mig att den är något hårdare när man kommer upp i lite högre hastigheter och på vindpackade kalfjäll. Men om du köper dig en som ska till medst del användas till soft åkning och skog så skulle jag kunna rekomendera en Freebird. nu vet jag inte vilka storleker dom säljer den i 58/62? Men skulle nog tänka mig att en 154-156 skulle passa dig bra i den här situationen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Tråden om splitboards!
Tillbaka
Topp