Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Tråden om splitboards!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="nylanderik" data-source="post: 983937" data-attributes="member: 79513"><p>Jag har ju inte testat K2 brädan det snackas om här ovan men tänkte iaf berätta vad jag själv har för erfarenheter från en rolig splitboard som funkar på hela berget. Jag har kört på en Jones Mountaintwin Split 160, som jag e sinnessjukt nöjd med nämligen. Jag ville bara tipsa om det just för att jag känner igen mig väldigt mycket i de brädegenskaperna du söker i en split. Mountaintwinen har jag kört riktigt håriga, branta åk med samtidigt som den funkat perfekt att droppa in switch i backcountrykickar eller om man tar sista åket genom parken. Den är directional med en poppigare och styvare tail men man kan sätta bindningarna att köra true twin också vilket gör den till en överlägsen allround-split i mitt tycke.</p><p>Om du får chansen så måste du testa iaf får du lova. Det är åkglädje till max!=D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="nylanderik, post: 983937, member: 79513"] Jag har ju inte testat K2 brädan det snackas om här ovan men tänkte iaf berätta vad jag själv har för erfarenheter från en rolig splitboard som funkar på hela berget. Jag har kört på en Jones Mountaintwin Split 160, som jag e sinnessjukt nöjd med nämligen. Jag ville bara tipsa om det just för att jag känner igen mig väldigt mycket i de brädegenskaperna du söker i en split. Mountaintwinen har jag kört riktigt håriga, branta åk med samtidigt som den funkat perfekt att droppa in switch i backcountrykickar eller om man tar sista åket genom parken. Den är directional med en poppigare och styvare tail men man kan sätta bindningarna att köra true twin också vilket gör den till en överlägsen allround-split i mitt tycke. Om du får chansen så måste du testa iaf får du lova. Det är åkglädje till max!=D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Tråden om splitboards!
Tillbaka
Topp