Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Tråden om splitboards!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JAndersB" data-source="post: 994244" data-attributes="member: 122562"><p>26,8 är ju generellt ganska brett men samtidigt väldigt beroende på vikt, skostorlek och bindningsvinkel. Vi tycker alla andra i norden kör med mycket märkliga vinklar (duck stance), även off pist, vilket ju gör vettiga hälsvängar i princip omöjliga. Många med stora fötter står också och hänger utanför både med tår och häl och kan alltså i princip aldrig kanta sin bräda. Så för mig med 42 i skostorlek är 25-25,8 bra, speciellt som jag har ca 18 grader bak och 33 fram. Däremot vill jag ha längd 166+ fast jag bara är 171/78 kg. tycker inte jag tappar speciellt mycket i manöverbarhet men vinner så mycket i flyt i tyngre snö. Men då kör jag ju inte park heller. Och till off pist och carving i pist behöver man inte kort bräda. Splitboard används ju mest off pist så bredden tycker jag gärna kan gå upp lite för flytet även om längden på nosen viktigare. Min fru som är 163/63kg kör 162 och sonen 14 år 155/55 kg kör 160 och 163. Alla 25-25,8 i bredd.</p><p></p><p>Anders</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JAndersB, post: 994244, member: 122562"] 26,8 är ju generellt ganska brett men samtidigt väldigt beroende på vikt, skostorlek och bindningsvinkel. Vi tycker alla andra i norden kör med mycket märkliga vinklar (duck stance), även off pist, vilket ju gör vettiga hälsvängar i princip omöjliga. Många med stora fötter står också och hänger utanför både med tår och häl och kan alltså i princip aldrig kanta sin bräda. Så för mig med 42 i skostorlek är 25-25,8 bra, speciellt som jag har ca 18 grader bak och 33 fram. Däremot vill jag ha längd 166+ fast jag bara är 171/78 kg. tycker inte jag tappar speciellt mycket i manöverbarhet men vinner så mycket i flyt i tyngre snö. Men då kör jag ju inte park heller. Och till off pist och carving i pist behöver man inte kort bräda. Splitboard används ju mest off pist så bredden tycker jag gärna kan gå upp lite för flytet även om längden på nosen viktigare. Min fru som är 163/63kg kör 162 och sonen 14 år 155/55 kg kör 160 och 163. Alla 25-25,8 i bredd. Anders [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Tråden om splitboards!
Tillbaka
Topp