Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
traditionella bindningar vs flow?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Flowjoe" data-source="post: 1037011" data-attributes="member: 136416"><p>Aldrig förstått snacket om att Flowbindningar är för nybörjare. Dom är snarare styvare än motsvarande traditionella bindningar. Framförallt framåt i tåsväng och sidledes. </p><p></p><p>En del upplever att dom sitter fast dåligt, oftast hänger det samman med för lite vinkling av bakkappan. Bakkappan fälls upp med hävarm och man kan få bindningen att sitta som ett skruvstäd om man önskar. </p><p></p><p>Styvheten i sidled är bra för ren friåkning men hämmande i jibb, eftersom tweakandet blir lidande. En del flow bindningar har mindre uttalad framkappa för att öppna upp för tweakandet.</p><p></p><p>Körde på ett par Ride bindningar i somras i stryn. Traditionella bindningar. Kändes som responsen på tåsväng var halverad (jag har Burton Driver X kängor, en av de styvaste).</p><p></p><p>Förrutom att kunna komma in i bindningen snabbt upplever jag att Flowbindningen är överlägsen i ren friåkning.</p><p></p><p>(negativt med flow är delvis kvalite, en del dåligt genomarbetade nya lösningar och prestanda med upprät bakkappa)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Flowjoe, post: 1037011, member: 136416"] Aldrig förstått snacket om att Flowbindningar är för nybörjare. Dom är snarare styvare än motsvarande traditionella bindningar. Framförallt framåt i tåsväng och sidledes. En del upplever att dom sitter fast dåligt, oftast hänger det samman med för lite vinkling av bakkappan. Bakkappan fälls upp med hävarm och man kan få bindningen att sitta som ett skruvstäd om man önskar. Styvheten i sidled är bra för ren friåkning men hämmande i jibb, eftersom tweakandet blir lidande. En del flow bindningar har mindre uttalad framkappa för att öppna upp för tweakandet. Körde på ett par Ride bindningar i somras i stryn. Traditionella bindningar. Kändes som responsen på tåsväng var halverad (jag har Burton Driver X kängor, en av de styvaste). Förrutom att kunna komma in i bindningen snabbt upplever jag att Flowbindningen är överlägsen i ren friåkning. (negativt med flow är delvis kvalite, en del dåligt genomarbetade nya lösningar och prestanda med upprät bakkappa) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
traditionella bindningar vs flow?
Tillbaka
Topp