Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Trådlös Nattbelysning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tompan14" data-source="post: 982433" data-attributes="member: 74439"><p>Det som ofta säljs under namnet "bilbatteri" är startbatterier, som är byggda för ett högt effektuttag under kort tid dvs. att köra en startmotor. "Fritidsbatterier" är byggda för att ta ut ett lägre effektuttag under en längre tid, tex driva 12V-utrustning, det är alltså detta du ska välja.</p><p>Om du vill köra på batterilösningen skulle jag titta på 12V-arbetsbelysning, men det ger som Krutgunnar skriver en smal kägla, det går dock att lösa på lite olika sätt, billigast är nog att lägga lite hopknölad (och utslätad igen) aluminiumfolie på reflektorn.</p><p>Sen skulle jag komplettera med en spänningsvakt så du inte riskerar att döda batteriet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tompan14, post: 982433, member: 74439"] Det som ofta säljs under namnet "bilbatteri" är startbatterier, som är byggda för ett högt effektuttag under kort tid dvs. att köra en startmotor. "Fritidsbatterier" är byggda för att ta ut ett lägre effektuttag under en längre tid, tex driva 12V-utrustning, det är alltså detta du ska välja. Om du vill köra på batterilösningen skulle jag titta på 12V-arbetsbelysning, men det ger som Krutgunnar skriver en smal kägla, det går dock att lösa på lite olika sätt, billigast är nog att lägga lite hopknölad (och utslätad igen) aluminiumfolie på reflektorn. Sen skulle jag komplettera med en spänningsvakt så du inte riskerar att döda batteriet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Trådlös Nattbelysning?
Tillbaka
Topp