Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Trafikböter i Kanada!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Sulan" data-source="post: 520559" data-attributes="member: 15034"><p>Jag struntade i att betala en trafikbot 2005, i BC. 2 år senare kom jag tillbaks till Canada, BC igen, utan problem. På det canadensiska försäkringsbolaget skrattade de åt mig när jag frågade om det kunde bli problem att komma in i landet, men sa att det enda problemet var om jag skulle äga en bil i BC igen. Så nästa bil fick polaren äga.</p><p></p><p>Berättade om böterna för han vi sålde bilen till, i Alberta. Han hade en obetald fortkörningsbot från BC, så han sa att han passsade sig för att åka dit igen när han var i BC och körde, annars kunde det bli trubbel. Men de skickar alltså inte ens böter mellan provinserna i Canada.</p><p></p><p>F.ö. var även min bot av tveksam karaktär. Blev stoppad, polisen frågade om jag visste varför, vilket jag inte gjorde. Så sa han att jag inte haft säkerhetsbälte på mig när jag passerade en bro 100 meter tidigare, där hans kollega stått (vilket jag hade haft). Efter lång disskussion visade det sig att han menade när jag passerat bron en halvtimme-timme tidigare, på väg åt andra hållet. Möjligt att jag glömt bältet då, men att få böter för det kändes onekligen märkligt.</p><p></p><p>Så du kan nog strunta i böterna och ändå sova gott</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sulan, post: 520559, member: 15034"] Jag struntade i att betala en trafikbot 2005, i BC. 2 år senare kom jag tillbaks till Canada, BC igen, utan problem. På det canadensiska försäkringsbolaget skrattade de åt mig när jag frågade om det kunde bli problem att komma in i landet, men sa att det enda problemet var om jag skulle äga en bil i BC igen. Så nästa bil fick polaren äga. Berättade om böterna för han vi sålde bilen till, i Alberta. Han hade en obetald fortkörningsbot från BC, så han sa att han passsade sig för att åka dit igen när han var i BC och körde, annars kunde det bli trubbel. Men de skickar alltså inte ens böter mellan provinserna i Canada. F.ö. var även min bot av tveksam karaktär. Blev stoppad, polisen frågade om jag visste varför, vilket jag inte gjorde. Så sa han att jag inte haft säkerhetsbälte på mig när jag passerade en bro 100 meter tidigare, där hans kollega stått (vilket jag hade haft). Efter lång disskussion visade det sig att han menade när jag passerat bron en halvtimme-timme tidigare, på väg åt andra hållet. Möjligt att jag glömt bältet då, men att få böter för det kändes onekligen märkligt. Så du kan nog strunta i böterna och ändå sova gott [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Trafikböter i Kanada!
Tillbaka
Topp