Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Träna inför alpinresa samt förslag till kläder
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Christiam" data-source="post: 1235745" data-attributes="member: 136280"><p>Jag måste säga att jag blir lite fundersam kring att åka till alperna utan att kunna åka skidor alls. </p><p>När jag lärde mig åka skidor ( under tvång) för ca 10 år sen så nötte jag en säsong i lokala backen ( 15 nedfarter) , året efter blev det funäs och Åre och året efter det val thorens ( önskade dock jag hade brädan med istället). </p><p>En vecka i Frankrike kostade ca 6x priser för säsongskort i hemmabacken. </p><p>Att betala så mycket för att lära sig, är det många som gör det? </p><p>Jag tänker för övrigt lika med barnen, ingen vits att åka till alperna med barn fjällen räcker. Dom lär inte uppskatta skillnaderna ändå. </p><p>OBS: jag är seriös med denna fundering, inte menat som påhopp på TS. Alla får såklart göra som dom vill, bara nyfiken på eran erfarenhet kring detta.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Christiam, post: 1235745, member: 136280"] Jag måste säga att jag blir lite fundersam kring att åka till alperna utan att kunna åka skidor alls. När jag lärde mig åka skidor ( under tvång) för ca 10 år sen så nötte jag en säsong i lokala backen ( 15 nedfarter) , året efter blev det funäs och Åre och året efter det val thorens ( önskade dock jag hade brädan med istället). En vecka i Frankrike kostade ca 6x priser för säsongskort i hemmabacken. Att betala så mycket för att lära sig, är det många som gör det? Jag tänker för övrigt lika med barnen, ingen vits att åka till alperna med barn fjällen räcker. Dom lär inte uppskatta skillnaderna ändå. OBS: jag är seriös med denna fundering, inte menat som påhopp på TS. Alla får såklart göra som dom vill, bara nyfiken på eran erfarenhet kring detta. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Träna inför alpinresa samt förslag till kläder
Tillbaka
Topp