Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Träna inför alpinresa samt förslag till kläder
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1235778" data-attributes="member: 175247"><p>Nej, så är det <strong>INTE.</strong></p><p>Åk till en skidort, sätt ett par skidor under fötterna och skaffa dig erfarenheter som du kan relatera till, så diskuterar jag gärna sådant med dig sen. Men inte när du bara kommer med påståenden som du inte känner till något om.</p><p>Österrikare, schweizare etc åker inte till fjällen för att lära sig åka skidor, det gör de i sina egna berg.</p><p>För övrigt så är det nästan alltid så att när man kommer till en skidort i Alperna så är ca 80-90% av åkarna där vad jag kallar nybörjare, dvs de åker med enkel sladdsväng i låg fart.</p><p>Annorlunda är det t ex om man åker på försäsongen i oktober, då är det mest vana entusiaster, eller om man åker till vissa extrema skidorter.</p><p></p><p>För övrigt: Var inte rädd för att åka till Alperna, du är långt ifrån den enda nybörjaren där. Det är mycket mer att se och göra där också än i en fjällstuga i Sälen.</p><p>Och vädret är bättre och solen värmer skönare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1235778, member: 175247"] Nej, så är det [B]INTE.[/B] Åk till en skidort, sätt ett par skidor under fötterna och skaffa dig erfarenheter som du kan relatera till, så diskuterar jag gärna sådant med dig sen. Men inte när du bara kommer med påståenden som du inte känner till något om. Österrikare, schweizare etc åker inte till fjällen för att lära sig åka skidor, det gör de i sina egna berg. För övrigt så är det nästan alltid så att när man kommer till en skidort i Alperna så är ca 80-90% av åkarna där vad jag kallar nybörjare, dvs de åker med enkel sladdsväng i låg fart. Annorlunda är det t ex om man åker på försäsongen i oktober, då är det mest vana entusiaster, eller om man åker till vissa extrema skidorter. För övrigt: Var inte rädd för att åka till Alperna, du är långt ifrån den enda nybörjaren där. Det är mycket mer att se och göra där också än i en fjällstuga i Sälen. Och vädret är bättre och solen värmer skönare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Träna inför alpinresa samt förslag till kläder
Tillbaka
Topp