Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Träna inför säsongen!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nisse_o" data-source="post: 587137"><p>nu tränar jag inte direkt för brädåkning utan för att ja gillar själva träningen och se hur kroppen utvecklas.</p><p>Ett knep för mig är att lägga träningen väldigt regelbundet, försöka köra samma tider och ha ett schema klart för mig så ja vet precis vad ja ska göra dom kommande veckorna. </p><p>Det gör för mig att det tillslut sjunker in och att träna blir lika naturligt som att äta eller sova. </p><p>Kosttilskott har även det hjälpt ibland som motivation när det lik förbannat blir trögt att gå till gymmet, det blir lite av "har jag lagt dessa pengar ska jag fan få ut något av dom med"</p><p>sen blir det väll reltift logiskt att det huvudsakligen är ben man bör fokusera på om man ser ur skid/snowboard syfte även en del mage och rygg kan jag tänka mig, viktigt är dock att tänka på vad som händer med kroppen om man tränar en viss del men inte den andra. Jag t.ex känner att jag slarvat med korsryggen och hamnat i en mer frammåtlutad position, detta är inte alls skönt!</p><p>Så mitt tipps (som jag är väldigt dålig på att hålla själv) är att träna symetriskt, kolla vilka muskler som bör tränas på vilka sätt t.ex höftböjarna ska man vara väldigt försiktig med då den tenderar att bli en av kroppens starkaste muskler även utan träning.</p><p></p><p>lite av de saker jag snappat upp under min egen träning och lite runtfrågning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nisse_o, post: 587137"] nu tränar jag inte direkt för brädåkning utan för att ja gillar själva träningen och se hur kroppen utvecklas. Ett knep för mig är att lägga träningen väldigt regelbundet, försöka köra samma tider och ha ett schema klart för mig så ja vet precis vad ja ska göra dom kommande veckorna. Det gör för mig att det tillslut sjunker in och att träna blir lika naturligt som att äta eller sova. Kosttilskott har även det hjälpt ibland som motivation när det lik förbannat blir trögt att gå till gymmet, det blir lite av "har jag lagt dessa pengar ska jag fan få ut något av dom med" sen blir det väll reltift logiskt att det huvudsakligen är ben man bör fokusera på om man ser ur skid/snowboard syfte även en del mage och rygg kan jag tänka mig, viktigt är dock att tänka på vad som händer med kroppen om man tränar en viss del men inte den andra. Jag t.ex känner att jag slarvat med korsryggen och hamnat i en mer frammåtlutad position, detta är inte alls skönt! Så mitt tipps (som jag är väldigt dålig på att hålla själv) är att träna symetriskt, kolla vilka muskler som bör tränas på vilka sätt t.ex höftböjarna ska man vara väldigt försiktig med då den tenderar att bli en av kroppens starkaste muskler även utan träning. lite av de saker jag snappat upp under min egen träning och lite runtfrågning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Träna inför säsongen!
Tillbaka
Topp