Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Träna lavinsökning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Anatoli" data-source="post: 1046654" data-attributes="member: 134524"><p>Jaaaaa! Absolut. Det ska jag göra! Jag ville inte gå i detaljer i onödan. Det fungerar ungefär så här:</p><p>Man går på träribba som ligger på marken. Vi säger att det tar 5 sekunder. Sen höjer man planka på 30 cm ovanför marken 5-6 sekunder tar det igen. Sen höjer vi på en meter och det kan plötslig ta 20-25 sec. Sen höjer vi på 5 meter - ingen vågar. På detta sätet kan man uppskatta sina rädslor och lära sig om de. Jag vill veta om mitt hjärna fungerar fortfarande om jag har åkt skidor, sprungit upp för backe fram till begravda och sen efter ska utföra sökningen på en metodisk och effektivt sätt. I det situation ska man titta på instrument och kunna analysera utan att ha rät för misstag. Det kan vara jätte tufft även för dem som har varit med. Jag vill inte tänka igen och igen att någon har dött pga jag var okunnig och att det är mitt fel att jag grävde en meter på sida.</p><p>Så man försöker börja från jätte enkla träningar och sen höja plankan. Flera gånger i mitt liv var jag så stressad att jag kunde inte förstå om vilken väg ska jag välja för att komma fram. Det var trots att jag var på känd för mig plats och tog den vägen minst 1000 gånger förut. Jag var jätte ung och viste inte om vad stressen är för någonting. Nu vet jag och förstår om vad hade hänt med mig då. Så är det. </p><p>Sen så andra få tycka att det är obehaglig jag tvingar ingen. Jag kan låna ut tranciever och gå och utmata mig fysiskt på väntan av min tur medan andra söker. Så det ska inte vara orsak att inte träna med mig. Det blir precis som lek där man vill utmana sig lite delvis på skoj. Så det blir roligt!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Anatoli, post: 1046654, member: 134524"] Jaaaaa! Absolut. Det ska jag göra! Jag ville inte gå i detaljer i onödan. Det fungerar ungefär så här: Man går på träribba som ligger på marken. Vi säger att det tar 5 sekunder. Sen höjer man planka på 30 cm ovanför marken 5-6 sekunder tar det igen. Sen höjer vi på en meter och det kan plötslig ta 20-25 sec. Sen höjer vi på 5 meter - ingen vågar. På detta sätet kan man uppskatta sina rädslor och lära sig om de. Jag vill veta om mitt hjärna fungerar fortfarande om jag har åkt skidor, sprungit upp för backe fram till begravda och sen efter ska utföra sökningen på en metodisk och effektivt sätt. I det situation ska man titta på instrument och kunna analysera utan att ha rät för misstag. Det kan vara jätte tufft även för dem som har varit med. Jag vill inte tänka igen och igen att någon har dött pga jag var okunnig och att det är mitt fel att jag grävde en meter på sida. Så man försöker börja från jätte enkla träningar och sen höja plankan. Flera gånger i mitt liv var jag så stressad att jag kunde inte förstå om vilken väg ska jag välja för att komma fram. Det var trots att jag var på känd för mig plats och tog den vägen minst 1000 gånger förut. Jag var jätte ung och viste inte om vad stressen är för någonting. Nu vet jag och förstår om vad hade hänt med mig då. Så är det. Sen så andra få tycka att det är obehaglig jag tvingar ingen. Jag kan låna ut tranciever och gå och utmata mig fysiskt på väntan av min tur medan andra söker. Så det ska inte vara orsak att inte träna med mig. Det blir precis som lek där man vill utmana sig lite delvis på skoj. Så det blir roligt! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Träna lavinsökning
Tillbaka
Topp