Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Träna på gymmet i pjäxor? Övningar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="STE-77" data-source="post: 1210580" data-attributes="member: 168085"><p>Tränar du verkligen optimalt mot vad du vill uppnå? Sex timmar intensiv skidåkning kräver uthållighet som en långdistanslöpare. Den här artikeln blev en tankeställare för mig: </p><p></p><p><a href="https://www.freeride.se/professor-kalrsson-ares-mest-peppade-skidakare/" target="_blank">https://www.freeride.se/professor-kalrsson-ares-mest-peppade-skidakare/</a></p><p></p><p><em>”Man talar om förbränningsprocesserna som sköts av fibrerna. En finare namn är aeroba processer som behöver syre, sen har du anaeroba processer som sköts utan syre men skapar mjölksyra. De snabba fiberbena jobbar anaerobt. Ju kortare insatser desto viktigare blir de anaeroba muskler. Om du tar slalomåkning i södra Sverige i korta banor om 20 sekunder är de snabba fibrerna viktiga. När du kommer upp till Åre med banor som är 40-50 sekunder behöver du kondition och långsamma fibrer. Detta har varit en tvist bland oss i skidåkningen. Många har tryckt på för att det ska tränas styrka bland alpina skidåkare men konditionsträningen är viktig. Jag vet inte hur många skidåkare som har tränat söder sig för att de har tränat för mycket styrka.”</em></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="STE-77, post: 1210580, member: 168085"] Tränar du verkligen optimalt mot vad du vill uppnå? Sex timmar intensiv skidåkning kräver uthållighet som en långdistanslöpare. Den här artikeln blev en tankeställare för mig: [URL]https://www.freeride.se/professor-kalrsson-ares-mest-peppade-skidakare/[/URL] [I]”Man talar om förbränningsprocesserna som sköts av fibrerna. En finare namn är aeroba processer som behöver syre, sen har du anaeroba processer som sköts utan syre men skapar mjölksyra. De snabba fiberbena jobbar anaerobt. Ju kortare insatser desto viktigare blir de anaeroba muskler. Om du tar slalomåkning i södra Sverige i korta banor om 20 sekunder är de snabba fibrerna viktiga. När du kommer upp till Åre med banor som är 40-50 sekunder behöver du kondition och långsamma fibrer. Detta har varit en tvist bland oss i skidåkningen. Många har tryckt på för att det ska tränas styrka bland alpina skidåkare men konditionsträningen är viktig. Jag vet inte hur många skidåkare som har tränat söder sig för att de har tränat för mycket styrka.”[/I] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Träna på gymmet i pjäxor? Övningar?
Tillbaka
Topp