Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Tranceiver - Ortovox 3+
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ingelstroem" data-source="post: 906373" data-attributes="member: 83209"><p>Lånar tråden litegrann. </p><p></p><p>Min bror ska ta och köpa sin första transceiver och eftersom jag använder mig utav en Barryvox Pulse så tänkte han köpa en sådan. Vi tänkte att det underlättar om alla i sällskapet använder sig utav samma grejer. Dock så upptäckte jag på Sport-conrad att där var en stor prisskillnad mellan Ortovox 3+ och just Barryvox Pulse. </p><p></p><p>Så min fråga lyder till de mer kunniga därute: Är Barryvox Pulse 90 euro bättre? </p><p>Jag läste på om Ortovoxen och den verkar kunna samma saker som Pulse transceivern. Självklart kommer vi att träna med dem och lära känna hur de fungerar men i en stressad situation kan det vara bra om mer än en är familjär med transceivern som är i användning. </p><p></p><p>Hoppas att det finns någon här som kan hjälpa oss!</p><p></p><p>/Filip</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ingelstroem, post: 906373, member: 83209"] Lånar tråden litegrann. Min bror ska ta och köpa sin första transceiver och eftersom jag använder mig utav en Barryvox Pulse så tänkte han köpa en sådan. Vi tänkte att det underlättar om alla i sällskapet använder sig utav samma grejer. Dock så upptäckte jag på Sport-conrad att där var en stor prisskillnad mellan Ortovox 3+ och just Barryvox Pulse. Så min fråga lyder till de mer kunniga därute: Är Barryvox Pulse 90 euro bättre? Jag läste på om Ortovoxen och den verkar kunna samma saker som Pulse transceivern. Självklart kommer vi att träna med dem och lära känna hur de fungerar men i en stressad situation kan det vara bra om mer än en är familjär med transceivern som är i användning. Hoppas att det finns någon här som kan hjälpa oss! /Filip [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Tranceiver - Ortovox 3+
Tillbaka
Topp