Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Tranceiver - Ortovox 3+
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="centralbyrakraten" data-source="post: 909212" data-attributes="member: 47541"><p>KarroLing, precis som Blidee skriver så ska du inte köpa begagnat. I en transcevier så sitter det antenner som består av koppartråd lindat runt kolstavar och dessa är ganska ömtåliga. Så om du inte vet hur transceivern har behandlats så riskerar du att köpa en trasig transa.</p><p></p><p>Det är lite svårt att jämföra de modeller du nämner då de ligger i olika prestanda och prissegment.</p><p></p><p>3+, Element och Arva Evo3 är i samma klass och där tror jag att Element kommer att sticka ut. Jag brukar varna för att köpa nya modeller eftersom de brukar ha barnsjukdomar men Element bygger på Pulse-plattformen som är väldigt beprövad.</p><p></p><p>I den övre klassen ligger Ortovox S1, Pulse, Pieps DSP. Här är det jämnare mellan modellerna, har du möjlighet så bör du testa vilken modell som just du tycker bäst om.</p><p></p><p>Själv så har jag ögonen på Arva Link och Pieps Vector inför vintern. Arva har lovat att rätta till sin dåliga display och Pieps släpper en ny modell efter flera års utveckling.</p><p></p><p></p><p>Lavincentrets <a href="http://www.arelavincenter.se/" target="_blank">hemsida</a> är nu ombyggd och flera gamla länkar är nu borta. Vi kommer att fylla på vår nya sida med information och nya funktioner allteftersom.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="centralbyrakraten, post: 909212, member: 47541"] KarroLing, precis som Blidee skriver så ska du inte köpa begagnat. I en transcevier så sitter det antenner som består av koppartråd lindat runt kolstavar och dessa är ganska ömtåliga. Så om du inte vet hur transceivern har behandlats så riskerar du att köpa en trasig transa. Det är lite svårt att jämföra de modeller du nämner då de ligger i olika prestanda och prissegment. 3+, Element och Arva Evo3 är i samma klass och där tror jag att Element kommer att sticka ut. Jag brukar varna för att köpa nya modeller eftersom de brukar ha barnsjukdomar men Element bygger på Pulse-plattformen som är väldigt beprövad. I den övre klassen ligger Ortovox S1, Pulse, Pieps DSP. Här är det jämnare mellan modellerna, har du möjlighet så bör du testa vilken modell som just du tycker bäst om. Själv så har jag ögonen på Arva Link och Pieps Vector inför vintern. Arva har lovat att rätta till sin dåliga display och Pieps släpper en ny modell efter flera års utveckling. Lavincentrets [url=http://www.arelavincenter.se/]hemsida[/url] är nu ombyggd och flera gamla länkar är nu borta. Vi kommer att fylla på vår nya sida med information och nya funktioner allteftersom. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Tranceiver - Ortovox 3+
Tillbaka
Topp