Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
träning försäsongen 2011
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Monzax" data-source="post: 779178" data-attributes="member: 98158"><p>hey, tränar rätt mycket på gym. Om du vill öka din styrka så skulle jag rekommendera att du kör ca 8-12 reps under ca 3-4 set, med ganska lång paus mellan varje set. Sen om du vill ha lite mer uthållighetstyrka så skulle jag rekommendera fler reps typ 15-25 under 5-6 set, med kort vila. Under tiden du styrketränar så kan du även mellan set:en springa lite eller liknande så att du får upp flåset ordentligt. Sen som de har nämnt tidigare så är det bra om du varierar övningar så att du inte fastnar vid några få. Använd gärna lösa vikter med så att du får bra stabilitet i musklerna. Sen är det viktigt att äta inom 30min efter träning. Du kan typ ta gainomax om du inte hinner att stoppa i dig något annat direkt. Gainomax blir däremot rätt dyrt i längden, så du kan istället köra med proteinpulver eller liknande, rekommenderar Whey-80 som finns att köpa på gymgrosisten.</p><p></p><p>Lycka till</p><p>Peace</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Monzax, post: 779178, member: 98158"] hey, tränar rätt mycket på gym. Om du vill öka din styrka så skulle jag rekommendera att du kör ca 8-12 reps under ca 3-4 set, med ganska lång paus mellan varje set. Sen om du vill ha lite mer uthållighetstyrka så skulle jag rekommendera fler reps typ 15-25 under 5-6 set, med kort vila. Under tiden du styrketränar så kan du även mellan set:en springa lite eller liknande så att du får upp flåset ordentligt. Sen som de har nämnt tidigare så är det bra om du varierar övningar så att du inte fastnar vid några få. Använd gärna lösa vikter med så att du får bra stabilitet i musklerna. Sen är det viktigt att äta inom 30min efter träning. Du kan typ ta gainomax om du inte hinner att stoppa i dig något annat direkt. Gainomax blir däremot rätt dyrt i längden, så du kan istället köra med proteinpulver eller liknande, rekommenderar Whey-80 som finns att köpa på gymgrosisten. Lycka till Peace [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
träning försäsongen 2011
Tillbaka
Topp