Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
träning försäsongen 2011
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="666peja666" data-source="post: 779323" data-attributes="member: 97735"><p>Tack för alla svar... som vanligt bra kompetens här...</p><p></p><p>Uppenbart är att jag nog äter för lite.... 183 lång och 75 kg tycker jag ändå räcker i vikt? Jag kör gym och bara lösa vikter när jag kör styrka, varierar ganska bra tycker jag även om vissa övningar hänger med mycket (bänkpress, ben-böj och marklyft). Kör även intervaller ibland men mår ofta dåligt av att ta ut mig så...</p><p> </p><p>Vad innebär komplexövningar? </p><p></p><p>Hur mycket tränar ni för träningens skull och hur mycket för att maxa skidåkningen? Balansen mellan benpress och 18 km löpning, vad är att prioritera. Jag kan inte köra ben tungt och sedan löpa över milen inom 3-7 dagar eftersom jag då är helt slut i benen.. En idé jag har är att köra tungt ben fram till ca sept och inte bry mig så mycket om längre löpning utan bara kortare löp-pass och sedan, efter september, lägga in längre löppass och mycket mindre tunga benpass på gymet? vad tror ni?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="666peja666, post: 779323, member: 97735"] Tack för alla svar... som vanligt bra kompetens här... Uppenbart är att jag nog äter för lite.... 183 lång och 75 kg tycker jag ändå räcker i vikt? Jag kör gym och bara lösa vikter när jag kör styrka, varierar ganska bra tycker jag även om vissa övningar hänger med mycket (bänkpress, ben-böj och marklyft). Kör även intervaller ibland men mår ofta dåligt av att ta ut mig så... Vad innebär komplexövningar? Hur mycket tränar ni för träningens skull och hur mycket för att maxa skidåkningen? Balansen mellan benpress och 18 km löpning, vad är att prioritera. Jag kan inte köra ben tungt och sedan löpa över milen inom 3-7 dagar eftersom jag då är helt slut i benen.. En idé jag har är att köra tungt ben fram till ca sept och inte bry mig så mycket om längre löpning utan bara kortare löp-pass och sedan, efter september, lägga in längre löppass och mycket mindre tunga benpass på gymet? vad tror ni? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
träning försäsongen 2011
Tillbaka
Topp