Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
träning försäsongen 2011
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jolfh" data-source="post: 779345" data-attributes="member: 90307"><p>Jag tycker att du skall försöka köra så mycket tung styrketräning som möjligt hela tiden - även under säsongen. Det är ju särskilt viktigt att träna tungt om du tänker löpa så pass mycket och långt som du har planerat -långdistansträning påverkar ju inte muskelhypertrofin positivt direkt. Om du äter och vilar ordentligt så bör det ändå inte vara något problem att varva tung styrketräning med löpning. 3 dagar bör du nästan vila mellan benpass och löpning även om musklerna återhämtas på ~48 h. </p><p></p><p>Jag tycker att de basövningar du kör mer eller mindre räcker för att bygga en starkare kropp. De är i alla fall klart viktigast. Med tanke på att du inte har tid att träna så mycket så tycker inte jag att du skall hålla på och hatta omkring med massa prickskytteövningar eller slarvigt utförda högrepsare, utan kör tunga basövningar. Dessa ger dessutom en god stabilitet i bålen om de körs utan bälte. </p><p></p><p>Glöm heller inte bort resten av kroppen, alltså överkroppen, då du står emot smällar bättre med en starkare kropp. Jag tycker nästan att du skall köra en halvkropps-split på två dagar i veckan och löpa två dagar i veckan.</p><p></p><p>Lycka till och ät ordentligt!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jolfh, post: 779345, member: 90307"] Jag tycker att du skall försöka köra så mycket tung styrketräning som möjligt hela tiden - även under säsongen. Det är ju särskilt viktigt att träna tungt om du tänker löpa så pass mycket och långt som du har planerat -långdistansträning påverkar ju inte muskelhypertrofin positivt direkt. Om du äter och vilar ordentligt så bör det ändå inte vara något problem att varva tung styrketräning med löpning. 3 dagar bör du nästan vila mellan benpass och löpning även om musklerna återhämtas på ~48 h. Jag tycker att de basövningar du kör mer eller mindre räcker för att bygga en starkare kropp. De är i alla fall klart viktigast. Med tanke på att du inte har tid att träna så mycket så tycker inte jag att du skall hålla på och hatta omkring med massa prickskytteövningar eller slarvigt utförda högrepsare, utan kör tunga basövningar. Dessa ger dessutom en god stabilitet i bålen om de körs utan bälte. Glöm heller inte bort resten av kroppen, alltså överkroppen, då du står emot smällar bättre med en starkare kropp. Jag tycker nästan att du skall köra en halvkropps-split på två dagar i veckan och löpa två dagar i veckan. Lycka till och ät ordentligt! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
träning försäsongen 2011
Tillbaka
Topp