Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Träning: Hur förbereder du dig inför säsongen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="balanselius" data-source="post: 448117"><p>Kör du knäböj i en maskin så missar du just den viktiga balansträningen du får med fria vikter. Att köra många reps ben ger ju inget mer än stora ben och vad är det bra för?</p><p></p><p>Lite löpträning är nog bra men med din vikt (inget illa menat) så bör du ju som du säger var försiktig med det.</p><p></p><p>Jag har aldrig gillat att träna för att träna utan gör saker för att de är kul och det har lett till att jag är i bättre form än de flesta jag känner. Så mitt tips är att hitta nån kompletterande Idrott/träning som du gillar så lör det mesta sig ändå (inte fotboll bara för då kommer du behöver mer rehab än en talanglös jibber). Sånt jag själv kör är kampsport och MTB vilket är bra komplement, skonsamma men ger flås, balans och lite styrka. De flesta tränar oftare hårdare/bättre när de har roligt i en sport än när man kör på en motionscykel eller på ett gym.</p><p></p><p>Specifika tips vågar jag inte ge utan att veta vad du klarar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="balanselius, post: 448117"] Kör du knäböj i en maskin så missar du just den viktiga balansträningen du får med fria vikter. Att köra många reps ben ger ju inget mer än stora ben och vad är det bra för? Lite löpträning är nog bra men med din vikt (inget illa menat) så bör du ju som du säger var försiktig med det. Jag har aldrig gillat att träna för att träna utan gör saker för att de är kul och det har lett till att jag är i bättre form än de flesta jag känner. Så mitt tips är att hitta nån kompletterande Idrott/träning som du gillar så lör det mesta sig ändå (inte fotboll bara för då kommer du behöver mer rehab än en talanglös jibber). Sånt jag själv kör är kampsport och MTB vilket är bra komplement, skonsamma men ger flås, balans och lite styrka. De flesta tränar oftare hårdare/bättre när de har roligt i en sport än när man kör på en motionscykel eller på ett gym. Specifika tips vågar jag inte ge utan att veta vad du klarar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Träning: Hur förbereder du dig inför säsongen
Tillbaka
Topp