Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Träning inför och under säsong
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mizze" data-source="post: 1098879" data-attributes="member: 156771"><p>Har du problemområden, exempelvis knän, rygg eller något annat? Bygg upp muskulaturen runt områdena långsiktigt. Jag får lätt knäproblem om jag missköter träningen. Det gäller både försäsong och säsong. Personligen behöver jag gym för att rehab och uppbyggnad ska fungera, men det där är individuellt. Visserligen har jag inget att jämföra med- jag har använt gymmet året runt sedan gymnasiet (för decennier sedan...). Knäsmärtor är för övrigt en vanlig säsongaråkomma. </p><p></p><p>Tänk på att det inte finns gym på alla orter (eller så kostar kortet en förmögenhet en hellre spenderar på skidor och liknande). Några gånger har jag löst det med gummiband, bosuball och vikter i kombination med uppfinningsrikedom och total frånvaro av skamkänsla (tänk knäböj på glasbalkong med fransk ölback som vikt eller gå i trapphuset upp och ner, upp och ner och så vidare med polare i olika viktklasser på ryggen).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mizze, post: 1098879, member: 156771"] Har du problemområden, exempelvis knän, rygg eller något annat? Bygg upp muskulaturen runt områdena långsiktigt. Jag får lätt knäproblem om jag missköter träningen. Det gäller både försäsong och säsong. Personligen behöver jag gym för att rehab och uppbyggnad ska fungera, men det där är individuellt. Visserligen har jag inget att jämföra med- jag har använt gymmet året runt sedan gymnasiet (för decennier sedan...). Knäsmärtor är för övrigt en vanlig säsongaråkomma. Tänk på att det inte finns gym på alla orter (eller så kostar kortet en förmögenhet en hellre spenderar på skidor och liknande). Några gånger har jag löst det med gummiband, bosuball och vikter i kombination med uppfinningsrikedom och total frånvaro av skamkänsla (tänk knäböj på glasbalkong med fransk ölback som vikt eller gå i trapphuset upp och ner, upp och ner och så vidare med polare i olika viktklasser på ryggen). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Träning inför och under säsong
Tillbaka
Topp