Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Träning inför säsong, meniskproblem
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pimpelgas" data-source="post: 1090748" data-attributes="member: 75028"><p>Jag sabbade menisken i mitt högerknä hösten 2013. Kunde inte springa på 1 år och hade problem med låsningar i knät hela vintern 2013-2014. Valde att inte operera. Körde mycket cykling, vilket funkade bra förutom låsningar ibland.</p><p>Skidåkningen funkade dock förvånadsvärt bra hela vintern.</p><p>Kunde bärja löpträna så smått igen sommaren 2014. Började väldigt långsamt och korta sträckor, typ 2 km. Körde mkt cykling hela tiden, både mtb och lvg. Sprang max 1 gång i veckan och ökade distans och speed succesivt. Efter 6 månader kunde jag springa 1 mil terräng nästan lika snabbt som tidigare. Körde mycket "solfjädern" som är en variant av enbens knäböj utan vikter. Googla.</p><p></p><p>Nu 4 år senare har jag inga problem alls, men har fått anpassa träningen för att inte få ont i knät. Har gått över till mestadels cykelträning sommartid. Det är skonsamt för gubbkroppen och jag kan köra så mycket jag vill. Längdskidor liksom alpint funkar fint också. Löpning funkar 1 pass/vecka kör jag mer, speciellt snabba intervaller, får jag direkt problem med knät. </p><p>Lycka till och kör hårt så länge det inte gör ont!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pimpelgas, post: 1090748, member: 75028"] Jag sabbade menisken i mitt högerknä hösten 2013. Kunde inte springa på 1 år och hade problem med låsningar i knät hela vintern 2013-2014. Valde att inte operera. Körde mycket cykling, vilket funkade bra förutom låsningar ibland. Skidåkningen funkade dock förvånadsvärt bra hela vintern. Kunde bärja löpträna så smått igen sommaren 2014. Började väldigt långsamt och korta sträckor, typ 2 km. Körde mkt cykling hela tiden, både mtb och lvg. Sprang max 1 gång i veckan och ökade distans och speed succesivt. Efter 6 månader kunde jag springa 1 mil terräng nästan lika snabbt som tidigare. Körde mycket "solfjädern" som är en variant av enbens knäböj utan vikter. Googla. Nu 4 år senare har jag inga problem alls, men har fått anpassa träningen för att inte få ont i knät. Har gått över till mestadels cykelträning sommartid. Det är skonsamt för gubbkroppen och jag kan köra så mycket jag vill. Längdskidor liksom alpint funkar fint också. Löpning funkar 1 pass/vecka kör jag mer, speciellt snabba intervaller, får jag direkt problem med knät. Lycka till och kör hårt så länge det inte gör ont! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Träning inför säsong, meniskproblem
Tillbaka
Topp