Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Träning inför säsong, meniskproblem
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dbaser" data-source="post: 1090766" data-attributes="member: 163013"><p>Ryggen kommer och går, mestadels ländryggen. Marklyft känns i sammanhanget relativt uteslutet. Får tidvis ryggskotts-artad värk, blir lite skev i ryggen sett framifrån. Fått bål/rygg/magövningar för att, så att säga, träna träna mig bort från dessa symptom. Funkar hyfsat om jag själv får säga det. Värken kommer ffa i samband med vridning/rotation av överkropp. Ibland sker det på morgonen, ibland när jag sträcker mig efter något, när jag lutade mig över motorhuven i samband m byte av tändstift för ngn månad sedan...det hugger till som bara den och tar ca 1v att komma tillbaka från, ibland längre. Den värken strålar ned i baksidan låren vanligtvis.</p><p>Värk i benen, typ knä och vad, kommer vid belastnnng främst. Jag blir fysiskt trött i vad och benet hänger inte med, mer muskulärt skulle jag säga. Orken bara tar slut. Knäet är annorlunda. Knäet kan börja värka direkt efter en smäll underifrån och hålla i sig över lång tid (1-2v). Typ vaknar på natten av att benet gör ont, den typen av värk. Ibland kan jag mosa på med till synes samma förutsättningar utan att ngt händer. Väldigt ombytligt till skillnad från vaden. </p><p>Baklängeslöpning har faktiskt löst en del av detta, tyvärr bygger det inte den styrka jag är ute efter.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dbaser, post: 1090766, member: 163013"] Ryggen kommer och går, mestadels ländryggen. Marklyft känns i sammanhanget relativt uteslutet. Får tidvis ryggskotts-artad värk, blir lite skev i ryggen sett framifrån. Fått bål/rygg/magövningar för att, så att säga, träna träna mig bort från dessa symptom. Funkar hyfsat om jag själv får säga det. Värken kommer ffa i samband med vridning/rotation av överkropp. Ibland sker det på morgonen, ibland när jag sträcker mig efter något, när jag lutade mig över motorhuven i samband m byte av tändstift för ngn månad sedan...det hugger till som bara den och tar ca 1v att komma tillbaka från, ibland längre. Den värken strålar ned i baksidan låren vanligtvis. Värk i benen, typ knä och vad, kommer vid belastnnng främst. Jag blir fysiskt trött i vad och benet hänger inte med, mer muskulärt skulle jag säga. Orken bara tar slut. Knäet är annorlunda. Knäet kan börja värka direkt efter en smäll underifrån och hålla i sig över lång tid (1-2v). Typ vaknar på natten av att benet gör ont, den typen av värk. Ibland kan jag mosa på med till synes samma förutsättningar utan att ngt händer. Väldigt ombytligt till skillnad från vaden. Baklängeslöpning har faktiskt löst en del av detta, tyvärr bygger det inte den styrka jag är ute efter. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Träning inför säsong, meniskproblem
Tillbaka
Topp