Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Träningsmani?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gazza1" data-source="post: 1024283" data-attributes="member: 97821"><p>Det här börjar kännas som en tråd där alla försöker antigen rättfärdiga sina halvdana insatser på träningsfronten eller fokuserar kring utseende hysterien. Ska jag vara helt ärlig är det till och med lite svårt att förstå syftet med denna tråd. En sak som är tydlig däremot är den svenska jante lagen "tro fan inte att du är bättre än mig så dra ner på träningsmängden eftersom jag är för lat och odisciplinerad för att orka med det själv"</p><p></p><p>Vadå "så länge syftet är ädelt med ens träning" eller flera liknande påståenden kring mängden/syftet med träning. Vad har vi att göra med varför och hur mycket andra tränar (så länge det inte är tjejer med anorexia som trampar skiten ur stairmastern 12h om dagen). Det är väl upp till var och en att avgöra detta. Är det mer ädelt för att du är tränar 8 pass i veckan för att du har en gudabenådad talang för en sport kontra den som har ett rent narcisistiskt syfte. Vad spelar det för roll om folk tränar bara för att se bättre ut för att i slut ändan kanske ligga mer. Om de behöver den självförtroende boosten så låt folk göra det om de mår bättre av det. Absolut ingen tar någon skada av det. Det resonemanget funkar faktiskt här vilket den inte gör i cannabis debatten (riktat till alla er hjärndöda flummare där ute)</p><p></p><p>Håller däremot med om att posta sina bilder på instagram och FB är lite väl over the edge. Dessa personer kanske behöver lite mer hjälp med sin självbild som kan vara lite naggad i kanterna. Ta er tid och hjälp era vänner om de behöver den hjälpen. Förutsätter att det är era vänner för annars så säger det en del om er själva om ni bara slö klickar runt på diverse främlingars instagram och sen sitter och bitchar om hur dumma de är på ett annat forum. </p><p></p><p>Sen måste jag säga att jag älskar parodin i den här tråden. Denna näst intill föraktsamma inställningen till en större mängd träning och att den anträffas på ett forum som är dedikerat till en sport.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gazza1, post: 1024283, member: 97821"] Det här börjar kännas som en tråd där alla försöker antigen rättfärdiga sina halvdana insatser på träningsfronten eller fokuserar kring utseende hysterien. Ska jag vara helt ärlig är det till och med lite svårt att förstå syftet med denna tråd. En sak som är tydlig däremot är den svenska jante lagen "tro fan inte att du är bättre än mig så dra ner på träningsmängden eftersom jag är för lat och odisciplinerad för att orka med det själv" Vadå "så länge syftet är ädelt med ens träning" eller flera liknande påståenden kring mängden/syftet med träning. Vad har vi att göra med varför och hur mycket andra tränar (så länge det inte är tjejer med anorexia som trampar skiten ur stairmastern 12h om dagen). Det är väl upp till var och en att avgöra detta. Är det mer ädelt för att du är tränar 8 pass i veckan för att du har en gudabenådad talang för en sport kontra den som har ett rent narcisistiskt syfte. Vad spelar det för roll om folk tränar bara för att se bättre ut för att i slut ändan kanske ligga mer. Om de behöver den självförtroende boosten så låt folk göra det om de mår bättre av det. Absolut ingen tar någon skada av det. Det resonemanget funkar faktiskt här vilket den inte gör i cannabis debatten (riktat till alla er hjärndöda flummare där ute) Håller däremot med om att posta sina bilder på instagram och FB är lite väl over the edge. Dessa personer kanske behöver lite mer hjälp med sin självbild som kan vara lite naggad i kanterna. Ta er tid och hjälp era vänner om de behöver den hjälpen. Förutsätter att det är era vänner för annars så säger det en del om er själva om ni bara slö klickar runt på diverse främlingars instagram och sen sitter och bitchar om hur dumma de är på ett annat forum. Sen måste jag säga att jag älskar parodin i den här tråden. Denna näst intill föraktsamma inställningen till en större mängd träning och att den anträffas på ett forum som är dedikerat till en sport. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Träningsmani?
Tillbaka
Topp