Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Träningsmani?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jibberisch" data-source="post: 1024317" data-attributes="member: 45951"><p>Tänkte först gömma mig lite bakom det faktum att mitt uttalande om ett ädelt syfte kanse inte var helt allvarligt. Jag har inget emot folk som tränar. Eller folk som ligger med folk. Folk får göra lite som dom vill. (Bara dom inte blandar in mig)</p><p></p><p>Stör mig inte nämnvärt på att folk använder Instagram och Facebook till att lägga upp vardagliga ting. Det är väl lite därför det existerar antar jag. Och på ett sätt är det vackert att kunna följa med i människors vardag, människor jag utan Facebook hade haft noll kontakt med. Jag kan ibland ifrågasätta syftet med att lägga ut 28 bilder på sig själv/vecka - iklädd tajts med texten \\\"Då kör vi igen!!!1\\\"</p><p></p><p>Men det blir väldigt svårt att sätta någon sorts generell regel på det. Jag menar, allt blir så subjektivt.</p><p></p><p>Sedan kan jag personligen tycka att om en människa måste träna på gym för att känna sig bra och tycka om sig själv, kanske en människa har andra saker människan skulle må bra av att ta itu med?</p><p></p><p>Jag tränar främst av två anledningar:</p><p></p><p>1. För att kunna konsumera den mängd av glass jag behöver kunna konsumera för att vara lycklig. Skulle jag inte träna skulle jag ha svårt att röra mig. Svårt att få plats där jag behöver få plats (toalett, säng, bil, båt, kontor etc.)</p><p></p><p>2. För att kunna ligga med människorna som jag åker skidor med. Då de flesta jag åker med envisas med anse att ett träningspass är att springa 5.3 mil på stigar i kuperad terräng. Tränar jag inte, avlider jag. Plus att ligga blir jävligt mycket roligare när jag har lite i benen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jibberisch, post: 1024317, member: 45951"] Tänkte först gömma mig lite bakom det faktum att mitt uttalande om ett ädelt syfte kanse inte var helt allvarligt. Jag har inget emot folk som tränar. Eller folk som ligger med folk. Folk får göra lite som dom vill. (Bara dom inte blandar in mig) Stör mig inte nämnvärt på att folk använder Instagram och Facebook till att lägga upp vardagliga ting. Det är väl lite därför det existerar antar jag. Och på ett sätt är det vackert att kunna följa med i människors vardag, människor jag utan Facebook hade haft noll kontakt med. Jag kan ibland ifrågasätta syftet med att lägga ut 28 bilder på sig själv/vecka - iklädd tajts med texten \\\"Då kör vi igen!!!1\\\" Men det blir väldigt svårt att sätta någon sorts generell regel på det. Jag menar, allt blir så subjektivt. Sedan kan jag personligen tycka att om en människa måste träna på gym för att känna sig bra och tycka om sig själv, kanske en människa har andra saker människan skulle må bra av att ta itu med? Jag tränar främst av två anledningar: 1. För att kunna konsumera den mängd av glass jag behöver kunna konsumera för att vara lycklig. Skulle jag inte träna skulle jag ha svårt att röra mig. Svårt att få plats där jag behöver få plats (toalett, säng, bil, båt, kontor etc.) 2. För att kunna ligga med människorna som jag åker skidor med. Då de flesta jag åker med envisas med anse att ett träningspass är att springa 5.3 mil på stigar i kuperad terräng. Tränar jag inte, avlider jag. Plus att ligga blir jävligt mycket roligare när jag har lite i benen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Träningsmani?
Tillbaka
Topp