Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Träningsmani?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Sammmyboy" data-source="post: 1024946" data-attributes="member: 45902"><p>Jag väljer att svara på dig först för det är lättast: Ja OCH nej. Det är kul att hata men jag skrattar lika mycket åt alla fina kommentarer och folk som har åsikter. Det är en sida av Sverige som man inte ser allt för ofta. (tittar mot regeringen som verkar vara totalt blank i sina åsikter och bara diskuterar trams, som hur man ställer, STÄLLER sig till grön energi istället för att säga. Vad kan vi göra för att få ett grönare samhälle. Bara en av alla saker)</p><p></p><p>Sen till de här med Vargjakt. Jag är inte insatt i Varg ELLER jakt. Jag vet bara hur man gör för att driva fåglar och älgar. Det är mer hundarna jag är intresserad av. Elis=Elias? Vi antar det. Elias. Jag tar för givet att ni har mycket mer varg däruppe i Malung/Sälen än i Avesta men sen måste jag ju bara ta och coola ner dig. Du är säkert uppvuxen eller dit flyttad i tidig ålder. Din bostadsort. Är du uppvuxen där så föds du som ett blank papper som sedan allt som oftast för vidare dina päron eller släkt/vänners seder. I såna här små orter är det allt som oftast svårt att se vad en människa som är uppvuxen i, låt oss säga Stockholm, tänker när denne för ett argument emot något som man själv är för. Detta i sin tur skapar gagn när man samlas på internet forum. Men det är bra för mångfalden och jag respekterar dina åsikter. Men det är dina och alla är fria att skapa sina egna. </p><p></p><p>Jag är inte emot jakt. Men jag är emot jakt som leder till väldigt lite, det som INTE används som mat, och gynnar en väldigt liten del av världen. </p><p></p><p>Jag säger INTE att folk ska flytta för att dom är rädd om deras hund eller katt. Eller sin kreatur. Men kolla t ex i Etiopien såg jag nu på TV att det var ett helt folk som flyttat upp på bergen, även om det är svårare att leva där, för att undkomma malaria myggen och predatorer. Survival of the fittest, de bäst anpassades överlevnad. Detta är ett slagord myntat av Herbert Spencer och som Darwin accepterade efter mycket tvekan.(<a href="http://sv.wikipedia.org/wiki/Naturligt_urval" target="_blank">http://sv.wikipedia.org/wiki/Naturligt_urval</a>)</p><p></p><p>Nu använder jag visserligen igen Wiki för källor. Men vem orkar egentligen leta fram en bok och använda det som källa på ett forum när google är ett ctrl+T iväg och wiki populärast. </p><p></p><p>Hur som haver. JAG säger inget om att folk ska flytta. Men jag ser inte anledningen till att leva där det finns vargar om man ska ha massa djur som löper omkring fritt och vilt. Finns ju lugnare områden utan varg men ändå med stora ytor. Berg? Höga kusten är att rekommendera. Finns mindre varg ut med havet där. </p><p></p><p>Trist det som hände med din hund, Elis. Men sånt är livet och det är bara att acceptera och gå vidare. Det ordnar sig och du klarade dig än om ärrad i själen möjligtvis. </p><p></p><p>Nu orkar jag inte lägga ner mer tid i varken träningsfrågan. Eller Vargfrågan. Vill ni diskutera mer så skapa gärna en egen tråd om vargjakt. Gärna på ett jakt forum. Men där tycker väl de flesta att vargarna ska jagas tills de är utdöda. </p><p></p><p>Och ja, tråden har spårat FULLSTÄNDIGT. </p><p></p><p>Ha d!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sammmyboy, post: 1024946, member: 45902"] Jag väljer att svara på dig först för det är lättast: Ja OCH nej. Det är kul att hata men jag skrattar lika mycket åt alla fina kommentarer och folk som har åsikter. Det är en sida av Sverige som man inte ser allt för ofta. (tittar mot regeringen som verkar vara totalt blank i sina åsikter och bara diskuterar trams, som hur man ställer, STÄLLER sig till grön energi istället för att säga. Vad kan vi göra för att få ett grönare samhälle. Bara en av alla saker) Sen till de här med Vargjakt. Jag är inte insatt i Varg ELLER jakt. Jag vet bara hur man gör för att driva fåglar och älgar. Det är mer hundarna jag är intresserad av. Elis=Elias? Vi antar det. Elias. Jag tar för givet att ni har mycket mer varg däruppe i Malung/Sälen än i Avesta men sen måste jag ju bara ta och coola ner dig. Du är säkert uppvuxen eller dit flyttad i tidig ålder. Din bostadsort. Är du uppvuxen där så föds du som ett blank papper som sedan allt som oftast för vidare dina päron eller släkt/vänners seder. I såna här små orter är det allt som oftast svårt att se vad en människa som är uppvuxen i, låt oss säga Stockholm, tänker när denne för ett argument emot något som man själv är för. Detta i sin tur skapar gagn när man samlas på internet forum. Men det är bra för mångfalden och jag respekterar dina åsikter. Men det är dina och alla är fria att skapa sina egna. Jag är inte emot jakt. Men jag är emot jakt som leder till väldigt lite, det som INTE används som mat, och gynnar en väldigt liten del av världen. Jag säger INTE att folk ska flytta för att dom är rädd om deras hund eller katt. Eller sin kreatur. Men kolla t ex i Etiopien såg jag nu på TV att det var ett helt folk som flyttat upp på bergen, även om det är svårare att leva där, för att undkomma malaria myggen och predatorer. Survival of the fittest, de bäst anpassades överlevnad. Detta är ett slagord myntat av Herbert Spencer och som Darwin accepterade efter mycket tvekan.([URL]http://sv.wikipedia.org/wiki/Naturligt_urval[/URL]) Nu använder jag visserligen igen Wiki för källor. Men vem orkar egentligen leta fram en bok och använda det som källa på ett forum när google är ett ctrl+T iväg och wiki populärast. Hur som haver. JAG säger inget om att folk ska flytta. Men jag ser inte anledningen till att leva där det finns vargar om man ska ha massa djur som löper omkring fritt och vilt. Finns ju lugnare områden utan varg men ändå med stora ytor. Berg? Höga kusten är att rekommendera. Finns mindre varg ut med havet där. Trist det som hände med din hund, Elis. Men sånt är livet och det är bara att acceptera och gå vidare. Det ordnar sig och du klarade dig än om ärrad i själen möjligtvis. Nu orkar jag inte lägga ner mer tid i varken träningsfrågan. Eller Vargfrågan. Vill ni diskutera mer så skapa gärna en egen tråd om vargjakt. Gärna på ett jakt forum. Men där tycker väl de flesta att vargarna ska jagas tills de är utdöda. Och ja, tråden har spårat FULLSTÄNDIGT. Ha d! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Träningsmani?
Tillbaka
Topp