Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Transceiver frekvens, Europa vs Amerika?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="daave" data-source="post: 799302" data-attributes="member: 83606"><p>Har kikat runt lite på Freeride för att få svar på detta men inte hittat något vettigt .. </p><p></p><p>Stämmer det att transceivers sålda i Europa inte är inställda på samma frekvens som de sålda i USA&Kanada?</p><p>om det nu är såhär hur gör de flesta som tar turen över pölen? Ställer man om transceivern för att skidpatrullen ska kunna gräva upp mig eller låta den stå kvar på europeisk frekvens för att på så sätt möjliggöra det för europeiska skidpolare att hitta mig? </p><p></p><p>Har läst att detta skulle vara fallet med i.a.f Mammoth's sökare, hur är det med ex. Ortovox?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="daave, post: 799302, member: 83606"] Har kikat runt lite på Freeride för att få svar på detta men inte hittat något vettigt .. Stämmer det att transceivers sålda i Europa inte är inställda på samma frekvens som de sålda i USA&Kanada? om det nu är såhär hur gör de flesta som tar turen över pölen? Ställer man om transceivern för att skidpatrullen ska kunna gräva upp mig eller låta den stå kvar på europeisk frekvens för att på så sätt möjliggöra det för europeiska skidpolare att hitta mig? Har läst att detta skulle vara fallet med i.a.f Mammoth's sökare, hur är det med ex. Ortovox? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Transceiver frekvens, Europa vs Amerika?
Tillbaka
Topp