Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Transceiver vs. Recco
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="centralbyrakraten" data-source="post: 119291" data-attributes="member: 47541"><p>Precis, det är helt skilda tekniker som aldrig kommer att kunna sammanföras. Intressant är att RECCO i sin marknadsföring visar åkare som drar på utför linjer någonstans i bottre Alaska, med närmsta RECCO-sökutrustning minst en vecka bort. Klart dåligt att ett företag som arbetar med säkerhetsprodukter vilseleder sina kunder om vid vilka tillfällen produkterna ska användas.</p><p></p><p>Jag känner inte till några fall där olika transceivermärken skulle haft problem att hitta varandra. Upplys gärna mig om var jag kan hitta informatíon om sådana problem.</p><p></p><p>Vill till sist tipsa om vad som komma skall, Ortovox S1. Det verkar som om den moderna teknologin nu kommer i kapp de gamla transorna. En scanner som scannar av lavinkäglan och visar hur många som ligger begravda och hur de ligger i förhållande till varandra plus avstånd, m,m. Har inte hunnit testa den än men tanken verkar god.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="centralbyrakraten, post: 119291, member: 47541"] Precis, det är helt skilda tekniker som aldrig kommer att kunna sammanföras. Intressant är att RECCO i sin marknadsföring visar åkare som drar på utför linjer någonstans i bottre Alaska, med närmsta RECCO-sökutrustning minst en vecka bort. Klart dåligt att ett företag som arbetar med säkerhetsprodukter vilseleder sina kunder om vid vilka tillfällen produkterna ska användas. Jag känner inte till några fall där olika transceivermärken skulle haft problem att hitta varandra. Upplys gärna mig om var jag kan hitta informatíon om sådana problem. Vill till sist tipsa om vad som komma skall, Ortovox S1. Det verkar som om den moderna teknologin nu kommer i kapp de gamla transorna. En scanner som scannar av lavinkäglan och visar hur många som ligger begravda och hur de ligger i förhållande till varandra plus avstånd, m,m. Har inte hunnit testa den än men tanken verkar god. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Transceiver vs. Recco
Tillbaka
Topp