Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Transceiver vs. Recco
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 508340" data-attributes="member: 80520"><p>Mein sheit. Folk måste lära sig att läsa vad man skriver på det här forumet. Jag self-quotar och ser om det hjälper.</p><p></p><p></p><p>*Kostnaden om alla ska införskaffa varsin detektor.</p><p></p><p>Och om jag dessutom ska sammanstäla en liten lista på för- och nackdelar med recco+reflektor gentemot transcievers kan jag göra det också!</p><p></p><p>+Recco behöver inte aktiveras (man kan inte klanta sig, batterier tar inte slut osv)</p><p>+Överlägsen räckvidd</p><p>+Har alltid riktningsmätning</p><p></p><p>-Recco kan inte avaktiveras (det finns inget sätt att sluta ta emot signal från de som inte är begravda)</p><p>-Transceivers är standard, du kommer inte ha kompabilitet med några utanför din grupp</p><p>-Ingen avståndsmätning</p><p>-Dyrare</p><p></p><p>Det var väl ungefär det jag kan komma på. Om ni sedan drar lite egna slutsatser från det jag har skrivit är det inte så svårt att komma fram till att jag antagligen tycker att:</p><p>*Det är jättedumt att skaffa ett komplett recco-system för att ersätta transcievers</p><p>*Det är, oavsett hur bra eller dåligt det är, möjligt att skaffa ett komplett recco-system</p><p>*Det är smart att ha recco-brickor på sina pjäxor som komplement till transcievers</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 508340, member: 80520"] Mein sheit. Folk måste lära sig att läsa vad man skriver på det här forumet. Jag self-quotar och ser om det hjälper. *Kostnaden om alla ska införskaffa varsin detektor. Och om jag dessutom ska sammanstäla en liten lista på för- och nackdelar med recco+reflektor gentemot transcievers kan jag göra det också! +Recco behöver inte aktiveras (man kan inte klanta sig, batterier tar inte slut osv) +Överlägsen räckvidd +Har alltid riktningsmätning -Recco kan inte avaktiveras (det finns inget sätt att sluta ta emot signal från de som inte är begravda) -Transceivers är standard, du kommer inte ha kompabilitet med några utanför din grupp -Ingen avståndsmätning -Dyrare Det var väl ungefär det jag kan komma på. Om ni sedan drar lite egna slutsatser från det jag har skrivit är det inte så svårt att komma fram till att jag antagligen tycker att: *Det är jättedumt att skaffa ett komplett recco-system för att ersätta transcievers *Det är, oavsett hur bra eller dåligt det är, möjligt att skaffa ett komplett recco-system *Det är smart att ha recco-brickor på sina pjäxor som komplement till transcievers [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Transceiver vs. Recco
Tillbaka
Topp