Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Transceiver...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="glider" data-source="post: 92474" data-attributes="member: 30332"><p>X1:an är väl bra. Har bara prövat en kompis. Annars är ju trackern ett säkert alternativ, ganska lätt att söka flera med. Kryssade antenner. Själv har jag Barryvox och är nöjd med den. Har tack och lov aldrig behövt använda den i skarpt läge, men varit på många "träningar". Är det starkt solljus kan dock siffrorna synas lite dåligt, men det funkar. Egentligen hanlar det ju om att lära sig sin egen modell ordentligt. Många bergsguider och räddningsmän i Alperna har ju F1 fortfarande, och tycker den är lättare än de digitala. Håller med Erik om everest. Det passar inte in i en seriös skidgarderob, utan bör väl helst användas av semestersladdare i Sälen och Åre. Aluminiumspade är ju enligt många att föredra, men det finns ju många bra i "plast". Ascension är en personlig favorit i "plastsegmentet". Sonder är jag tyvärr inget proffs på alls, men resonemanget bör väl bli längd, material och pris. Har en ortovox som funkar aldeles utmärkt av längr typ. Ful, men bra.</p><p>Lycka till</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="glider, post: 92474, member: 30332"] X1:an är väl bra. Har bara prövat en kompis. Annars är ju trackern ett säkert alternativ, ganska lätt att söka flera med. Kryssade antenner. Själv har jag Barryvox och är nöjd med den. Har tack och lov aldrig behövt använda den i skarpt läge, men varit på många "träningar". Är det starkt solljus kan dock siffrorna synas lite dåligt, men det funkar. Egentligen hanlar det ju om att lära sig sin egen modell ordentligt. Många bergsguider och räddningsmän i Alperna har ju F1 fortfarande, och tycker den är lättare än de digitala. Håller med Erik om everest. Det passar inte in i en seriös skidgarderob, utan bör väl helst användas av semestersladdare i Sälen och Åre. Aluminiumspade är ju enligt många att föredra, men det finns ju många bra i "plast". Ascension är en personlig favorit i "plastsegmentet". Sonder är jag tyvärr inget proffs på alls, men resonemanget bör väl bli längd, material och pris. Har en ortovox som funkar aldeles utmärkt av längr typ. Ful, men bra. Lycka till [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Transceiver...
Tillbaka
Topp