Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
transciever 10/11
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="centralbyrakraten" data-source="post: 802870" data-attributes="member: 47541"><p>Jag har testat en tidig version av 3+, tyvärr hade den 3 allvarliga brister men då det inte var en butiksfärdig version har jag valt att inte skriva en recention. Det skulle vara fel att såga en produkt innan den är klar så jag väntar också på den slutgiltiga versionen.</p><p></p><p>De 3 felen var:</p><p></p><p>Väldigt dålig räckvidd, endast 12 m</p><p></p><p>Multipelsökfunktionen klarade inte av tätt begravda</p><p></p><p>Batterihållaren var alldeles för klen</p><p></p><p>Ortovox har sagt att de ska försöka åtgärda problemen men jag skulle vänta med att köpa den här modellen tills dess att det börjat dyka upp recentioner som berättar om de fixat felen.</p><p></p><p>Vad gäller övrig utrustning så håller alla tillverkare på att försöka göra spadar som duger. I dagsläget är det bara voile t6 och g3 som duger. Men samma sak här, vänta in några tester innan ni köper några andra märken.</p><p></p><p>Åre Lavincenter kommer på försäsongen att testa både de nya transorna och deras uppgraderingar samt alla nya spadar som påstås vara tillräckligt härdade.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="centralbyrakraten, post: 802870, member: 47541"] Jag har testat en tidig version av 3+, tyvärr hade den 3 allvarliga brister men då det inte var en butiksfärdig version har jag valt att inte skriva en recention. Det skulle vara fel att såga en produkt innan den är klar så jag väntar också på den slutgiltiga versionen. De 3 felen var: Väldigt dålig räckvidd, endast 12 m Multipelsökfunktionen klarade inte av tätt begravda Batterihållaren var alldeles för klen Ortovox har sagt att de ska försöka åtgärda problemen men jag skulle vänta med att köpa den här modellen tills dess att det börjat dyka upp recentioner som berättar om de fixat felen. Vad gäller övrig utrustning så håller alla tillverkare på att försöka göra spadar som duger. I dagsläget är det bara voile t6 och g3 som duger. Men samma sak här, vänta in några tester innan ni köper några andra märken. Åre Lavincenter kommer på försäsongen att testa både de nya transorna och deras uppgraderingar samt alla nya spadar som påstås vara tillräckligt härdade. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
transciever 10/11
Tillbaka
Topp