Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
transciever 10/11
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="KarroLing" data-source="post: 823814" data-attributes="member: 117995"><p>Sjukt bra tråd grabbar!</p><p></p><p>Jag har nu suttit i tre dagar runtsurfandes på webben och fattar nada. Alla tester säger typ samma sak om alla sändare.</p><p>Är galen i puder men varit pinsamt dålig på att ha utrustning med mig. skall köra ett par månader i Alperna i vinter och börjar bli dags att köpa lite intelligenta säkerhetsgrejer. </p><p></p><p>Frågan är VAD skall jag ha? Budget på max 2500-3200 för komplett kit, (om inte begagnat!) och jag behöver transceiver, sond o spade. Varit inne en del på sportkondrad där jag hittat de där paketen man kan kompa ihop..</p><p>Är sond något mer än längd man behöver kolla på? Spade? Hittills har jag kollat mest på vikt... Transceivern är väl viktigast att den är bra eller? Kollat en del på Ortovox 3+ eller Pieps DBS eller vad den hette..</p><p></p><p>Några rekommendationer?</p><p></p><p>Vore fantastiskt gulligt om någon ville hjälpa mig!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="KarroLing, post: 823814, member: 117995"] Sjukt bra tråd grabbar! Jag har nu suttit i tre dagar runtsurfandes på webben och fattar nada. Alla tester säger typ samma sak om alla sändare. Är galen i puder men varit pinsamt dålig på att ha utrustning med mig. skall köra ett par månader i Alperna i vinter och börjar bli dags att köpa lite intelligenta säkerhetsgrejer. Frågan är VAD skall jag ha? Budget på max 2500-3200 för komplett kit, (om inte begagnat!) och jag behöver transceiver, sond o spade. Varit inne en del på sportkondrad där jag hittat de där paketen man kan kompa ihop.. Är sond något mer än längd man behöver kolla på? Spade? Hittills har jag kollat mest på vikt... Transceivern är väl viktigast att den är bra eller? Kollat en del på Ortovox 3+ eller Pieps DBS eller vad den hette.. Några rekommendationer? Vore fantastiskt gulligt om någon ville hjälpa mig! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
transciever 10/11
Tillbaka
Topp