Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
transciever 10/11
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 823852" data-attributes="member: 32948"><p>Centralbyråkraten: Vad är det som gör att vissa spadar håller och inte? Aluminiumkvaliteten eller? </p><p>Ställer mig lite undrande till testresultatet... har misshandlat mina egna spadar (Samtliga av dem är BD-spadar) rätt rejält, grävt i is och sten, bänt upp saker med kanten av bladet och ställt min egen vikt på dem (80 pannor) bl.a. Jag har helt enkelt försökt ha sönder skiten men inte lyckats. Vad gör jag för fel? </p><p>(Har även använt spaden till det den är till för - har provgrävt flera gånger i relativt färska (och hårda) lavinkäglor)</p><p></p><p>Om alla spadar på marknaden vore skit skulle det väl vara något folk snackade om eller som uppmärksammats någonstans tidigare?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 823852, member: 32948"] Centralbyråkraten: Vad är det som gör att vissa spadar håller och inte? Aluminiumkvaliteten eller? Ställer mig lite undrande till testresultatet... har misshandlat mina egna spadar (Samtliga av dem är BD-spadar) rätt rejält, grävt i is och sten, bänt upp saker med kanten av bladet och ställt min egen vikt på dem (80 pannor) bl.a. Jag har helt enkelt försökt ha sönder skiten men inte lyckats. Vad gör jag för fel? (Har även använt spaden till det den är till för - har provgrävt flera gånger i relativt färska (och hårda) lavinkäglor) Om alla spadar på marknaden vore skit skulle det väl vara något folk snackade om eller som uppmärksammats någonstans tidigare? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
transciever 10/11
Tillbaka
Topp