Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
transciever 10/11
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="centralbyrakraten" data-source="post: 823946" data-attributes="member: 47541"><p>En sista sak innan jag tar kväll och går hem. Varför läggs det ner så mycket tid och energi att diskutera utrustning när det är mycket viktigare att ha rätt kunskap och attityd. Säkerhet är inte så lättköpt som att det handlar om att välja rätt transceiver.</p><p></p><p>Jag skulle mycket hellre diskutera snöprocesser, lavindynamik och riskbeteenden än de här ändlösa, ganska tråkiga utrustningstrådarna. Om ni har 4000 kr och funderar på vilken utrustning ni ska köpa. Lägg de pengarna på en bra utbildning, det är alltid bättre att inte hamna i skiten än att ha en massa fina saker som eventuellt kan rädda er.</p><p></p><p>Om ni inte har 4000 kr att lägga på en lavinkurs. Börja i alla fall med att titta er i spegeln och tänka på vilka risker ni tar och om det där åket är värt konsekvensen - det vill säga en jäkligt otäck död. Ni kanske borde säga nej till några fler åk än istället för att fundera på vilken spade som håller eller ej.</p><p></p><p>Jaja, bara en fundering.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="centralbyrakraten, post: 823946, member: 47541"] En sista sak innan jag tar kväll och går hem. Varför läggs det ner så mycket tid och energi att diskutera utrustning när det är mycket viktigare att ha rätt kunskap och attityd. Säkerhet är inte så lättköpt som att det handlar om att välja rätt transceiver. Jag skulle mycket hellre diskutera snöprocesser, lavindynamik och riskbeteenden än de här ändlösa, ganska tråkiga utrustningstrådarna. Om ni har 4000 kr och funderar på vilken utrustning ni ska köpa. Lägg de pengarna på en bra utbildning, det är alltid bättre att inte hamna i skiten än att ha en massa fina saker som eventuellt kan rädda er. Om ni inte har 4000 kr att lägga på en lavinkurs. Börja i alla fall med att titta er i spegeln och tänka på vilka risker ni tar och om det där åket är värt konsekvensen - det vill säga en jäkligt otäck död. Ni kanske borde säga nej till några fler åk än istället för att fundera på vilken spade som håller eller ej. Jaja, bara en fundering. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
transciever 10/11
Tillbaka
Topp