Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
transciever 10/11
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="centralbyrakraten" data-source="post: 824030" data-attributes="member: 47541"><p>@Max_Factor & Anzom</p><p></p><p>Kul! Sport-Conrad kanske sålde slut sin första leverans för när jag var in för någon dag sedan var den restad.</p><p></p><p>Hur som helst, det första problemet var med batterihållaren och on/offknappen. Hur ser den ut nu? Är det en klen plasthistoria eller tycker ni den känns robust. Tänk att den ska hanteras i 20 minusgrader med tumvantar i snålblåst, ser den ut att hålla för det?</p><p></p><p>Andra problem var räckvidden. Om ni har en extra transceiver så lägger ni ut den på marken i sändläge, går bort ca 100 m och slår igång 3+ i sök. Sen går ni långsamt framåt tills 3+ låser på den som sänder, vilket avstånd sker det på. Upprepa några gånger och se om det är några stora variationer.</p><p></p><p>Tredje problemet var med multipelsöket. För att testa det måste ni ha 3 extra transor. Lägg de 3 transorna på rad, den första ska ligga i samma riktning som ni kommer ha 3+ riktad i när ni närmar er testområdet. Den andra ska ligga ca 1 m bortanför den första och ligga helt vinkelrätt mot den första. Den tredje ska ligga 5-10 bort och ligga i samma riktning som den första. Viktigt är att alla transorna har nya batterier. När ni sedan närmar er testområdet med 3+ i sökläge så ska ni göra multipelsöket helt enligt instruktionshäftet. Missar 3+ någon av de begravda och hur ofta i så fall?</p><p></p><p>Jag vet att det inte är alla som har 3 extra transor liggandes men skulle ni ha det så... </p><p></p><p></p><p>Hur som helst, bra att veta att den kommit ut, då ska jag kontakta Ortovox igen och be dem skicka en eller två 3+ till mig också.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="centralbyrakraten, post: 824030, member: 47541"] @Max_Factor & Anzom Kul! Sport-Conrad kanske sålde slut sin första leverans för när jag var in för någon dag sedan var den restad. Hur som helst, det första problemet var med batterihållaren och on/offknappen. Hur ser den ut nu? Är det en klen plasthistoria eller tycker ni den känns robust. Tänk att den ska hanteras i 20 minusgrader med tumvantar i snålblåst, ser den ut att hålla för det? Andra problem var räckvidden. Om ni har en extra transceiver så lägger ni ut den på marken i sändläge, går bort ca 100 m och slår igång 3+ i sök. Sen går ni långsamt framåt tills 3+ låser på den som sänder, vilket avstånd sker det på. Upprepa några gånger och se om det är några stora variationer. Tredje problemet var med multipelsöket. För att testa det måste ni ha 3 extra transor. Lägg de 3 transorna på rad, den första ska ligga i samma riktning som ni kommer ha 3+ riktad i när ni närmar er testområdet. Den andra ska ligga ca 1 m bortanför den första och ligga helt vinkelrätt mot den första. Den tredje ska ligga 5-10 bort och ligga i samma riktning som den första. Viktigt är att alla transorna har nya batterier. När ni sedan närmar er testområdet med 3+ i sökläge så ska ni göra multipelsöket helt enligt instruktionshäftet. Missar 3+ någon av de begravda och hur ofta i så fall? Jag vet att det inte är alla som har 3 extra transor liggandes men skulle ni ha det så... Hur som helst, bra att veta att den kommit ut, då ska jag kontakta Ortovox igen och be dem skicka en eller två 3+ till mig också. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
transciever 10/11
Tillbaka
Topp