Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
transciever 10/11
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Max_Faktor" data-source="post: 827310" data-attributes="member: 115383"><p>Tack för testet och inte minst att det var lättläst och begripligt.</p><p></p><p>Finns det någon därute som skulle kunna tänka sig att sammanfatta de första sidorna i tråden? Själv har jag noterat att alla verkar överens om att utbildning är viktigt. Vidare verkar åsikterna om utrustning skilja sig något, det verkar inte vara så noga med vilken sond man har bara den ryms i ryggsäcken medan det råder spadfetischism och knappt någon duger.</p><p>Själv tror jag att jag kommer att hålla mig till relativt pistnära- offpist och det som aldrig får hända är att jag står där i skarpt läge och inte har med mig spaden! Därför köpte jag en spade som är så liten att jag kan låta den ligga i ryggan utan att någonsin fundera på att ta ut spaden även om dagen planeras att bara ska vara i pisten (och efter att ha träffat kompisar ändå riskerar sluta med en liten Off-pist repa).</p><p>Att många på forumet tycker att det är mindre viktigt med sond tror jag beror på att man tagit fasta på att sannolikheten att överleva är låg för den som är begravd under 2 meter. Lägg märke till ordet "sannolikhet" i förra meningen. 2 meter är ingen magisk cut-Off.</p><p>Avrundar med att rekommendera en bok som har ökat min kunskap. Freeskiing av Jimmy Ode'n. Jag är grön på off-pist och hittade den helt nyligen även om den har några år på nacken. Så den går fortfarande att köpa.</p><p>Trevlig Helg</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Max_Faktor, post: 827310, member: 115383"] Tack för testet och inte minst att det var lättläst och begripligt. Finns det någon därute som skulle kunna tänka sig att sammanfatta de första sidorna i tråden? Själv har jag noterat att alla verkar överens om att utbildning är viktigt. Vidare verkar åsikterna om utrustning skilja sig något, det verkar inte vara så noga med vilken sond man har bara den ryms i ryggsäcken medan det råder spadfetischism och knappt någon duger. Själv tror jag att jag kommer att hålla mig till relativt pistnära- offpist och det som aldrig får hända är att jag står där i skarpt läge och inte har med mig spaden! Därför köpte jag en spade som är så liten att jag kan låta den ligga i ryggan utan att någonsin fundera på att ta ut spaden även om dagen planeras att bara ska vara i pisten (och efter att ha träffat kompisar ändå riskerar sluta med en liten Off-pist repa). Att många på forumet tycker att det är mindre viktigt med sond tror jag beror på att man tagit fasta på att sannolikheten att överleva är låg för den som är begravd under 2 meter. Lägg märke till ordet "sannolikhet" i förra meningen. 2 meter är ingen magisk cut-Off. Avrundar med att rekommendera en bok som har ökat min kunskap. Freeskiing av Jimmy Ode'n. Jag är grön på off-pist och hittade den helt nyligen även om den har några år på nacken. Så den går fortfarande att köpa. Trevlig Helg [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
transciever 10/11
Tillbaka
Topp