Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Transciever - vad är det egentligen? (Försäkringsärende)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="havreboll" data-source="post: 1099259" data-attributes="member: 60010"><p>Huruvida försäkringsbolag är tjuvar tänker jag inte riktigt gå in på eftersom jag och mer än hälften av alla skidåkare jag känner har gått plus på sina försäkringsbolag. Vissa har fått ersatt långt större summor än saker är värda utan att ha ljugit eller fuskat.</p><p></p><p>Gällande transceiver så hade jag absolut klassat det som stöldbegärlig kommunikationsutrustning och aldrig haft det i ett förråd (inte bara på grund av stöldrisk). Sjukt tråkigt att vissa inte kan skilja på mitt och ditt men så är det tyvärr och man får agera utifrån detta faktum.</p><p></p><p>Det enda du möjligen hade kunnat vinkla om det till är att det är någon slags radio om det nu hjälper. </p><p></p><p>"Avalanche transceivers or avalanche beacons are a class of active radio transceivers"</p><p></p><p>Definitionen av en transceiver (transmitter/receiver) är ju dock just en enhet som är både mottagare och sändare av en kommunikativ signal så kanske inte blir mycket bättre av det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="havreboll, post: 1099259, member: 60010"] Huruvida försäkringsbolag är tjuvar tänker jag inte riktigt gå in på eftersom jag och mer än hälften av alla skidåkare jag känner har gått plus på sina försäkringsbolag. Vissa har fått ersatt långt större summor än saker är värda utan att ha ljugit eller fuskat. Gällande transceiver så hade jag absolut klassat det som stöldbegärlig kommunikationsutrustning och aldrig haft det i ett förråd (inte bara på grund av stöldrisk). Sjukt tråkigt att vissa inte kan skilja på mitt och ditt men så är det tyvärr och man får agera utifrån detta faktum. Det enda du möjligen hade kunnat vinkla om det till är att det är någon slags radio om det nu hjälper. "Avalanche transceivers or avalanche beacons are a class of active radio transceivers" Definitionen av en transceiver (transmitter/receiver) är ju dock just en enhet som är både mottagare och sändare av en kommunikativ signal så kanske inte blir mycket bättre av det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Transciever - vad är det egentligen? (Försäkringsärende)
Tillbaka
Topp