Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Transciever - vad är det egentligen? (Försäkringsärende)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="havreboll" data-source="post: 1099276" data-attributes="member: 60010"><p>[USER=114374]@Pontus90[/USER] </p><p></p><p>Nu behöver vi egentligen inte dra det här längre eftersom TS har tagit bort sitt konto så jag ska bara reda ut ett par missförstånd och sen kan vi alla gå vidare med vad vi höll på med (om nu inga andra vill fortsätta diskussionen utan TS).</p><p></p><p>Transceiver 1 -> transceiver 2 = pilen visar flödet av information dom går från transceiver 1 som sänder ut en signal via 457 kHz bandet i ett fluxmönster vilket används av transceiver 2 för att beräkna riktning och avstånd. Då transceivern antingen är i sänd eller mottagningsläge så kan självklart inte denna "svara" utan jag skrev mer ut vad för information den inhämtat och sedan den ger till användaren. En transceiver fungerar ungefär som en walkie-talkie eftersom den bara antingen sänder eller mottar information men kan alternera mellan dessa två lägen. Detta sker i eller inom ett specifikt frekvensband, i detta fallet 457 kHz.</p><p></p><p>Sen brukar jag allmänt ta snabba fakta från Wikipedia (såsom definitioner) då flera studier visat på att informationen där generellt är mycket väl tillförlitlig och precis samt att läsbarheten är god.</p><p></p><p>Sen kan jag absolut ha fel och att TS får sina pengar. Min erfarenhet av avtal och villkor inom försäkring och liknande "betala och få tjänst löpande" företag efter flera år som ansvarig på kundtjänst och då jag känner både ansvariga, skadehandläggare och utredare på försäkringsbolag är att det är andemeningen som gäller.</p><p></p><p>Alltså det bolaget menar är att små dyra elektroniska saker inte får förvaras i förråd.</p><p></p><p>Men men, over and out!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="havreboll, post: 1099276, member: 60010"] [USER=114374]@Pontus90[/USER] Nu behöver vi egentligen inte dra det här längre eftersom TS har tagit bort sitt konto så jag ska bara reda ut ett par missförstånd och sen kan vi alla gå vidare med vad vi höll på med (om nu inga andra vill fortsätta diskussionen utan TS). Transceiver 1 -> transceiver 2 = pilen visar flödet av information dom går från transceiver 1 som sänder ut en signal via 457 kHz bandet i ett fluxmönster vilket används av transceiver 2 för att beräkna riktning och avstånd. Då transceivern antingen är i sänd eller mottagningsläge så kan självklart inte denna "svara" utan jag skrev mer ut vad för information den inhämtat och sedan den ger till användaren. En transceiver fungerar ungefär som en walkie-talkie eftersom den bara antingen sänder eller mottar information men kan alternera mellan dessa två lägen. Detta sker i eller inom ett specifikt frekvensband, i detta fallet 457 kHz. Sen brukar jag allmänt ta snabba fakta från Wikipedia (såsom definitioner) då flera studier visat på att informationen där generellt är mycket väl tillförlitlig och precis samt att läsbarheten är god. Sen kan jag absolut ha fel och att TS får sina pengar. Min erfarenhet av avtal och villkor inom försäkring och liknande "betala och få tjänst löpande" företag efter flera år som ansvarig på kundtjänst och då jag känner både ansvariga, skadehandläggare och utredare på försäkringsbolag är att det är andemeningen som gäller. Alltså det bolaget menar är att små dyra elektroniska saker inte får förvaras i förråd. Men men, over and out! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Transciever - vad är det egentligen? (Försäkringsärende)
Tillbaka
Topp