Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Transfer Italienska alperna (Cervinia)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="johanb" data-source="post: 1236822" data-attributes="member: 12749"><p>Har hyrt bil i Italien många gånger, problemet är takräckena som sitter fast med magnet och är designade för att hantera 2 par smala pistskidor. För en svensk familj med tre tonåriga barn dvs 5 par skidor av normalbredd (80-105mm) så pressas gränserna för vad 2 par magneträcken klarar av. Jag har räddats av att ha med voileremmar som kan användas för att säkra skidorna i de för smala räckena samt att barnen suttit väldigt trångt med ett par skidor och alla stavar intryckta på något sätt i baksätet.</p><p></p><p>Så rekommenderar minibuss om ni är några stycken med normala skidor (men se till att ni kan lasta in skidfodralen i den för det funkar inte på alla minibussar) eller någon slags shuttle service. </p><p></p><p>Senast vi var i Madesimo så körde vi shuttle som hotellet fixade fram. Kostade 250€ per riktning från Malpensa till Madesimo och det var väldigt smidigt. Jag slapp att oroa mig för bilens packning, snökedjor, takräcken, tanka bergsdiesel etc. Så fråga om hotellet eller agencia som ni hyr lägenhet igenom om de kan fixa fram bättre priser med någon lokal taxi/minibuss.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="johanb, post: 1236822, member: 12749"] Har hyrt bil i Italien många gånger, problemet är takräckena som sitter fast med magnet och är designade för att hantera 2 par smala pistskidor. För en svensk familj med tre tonåriga barn dvs 5 par skidor av normalbredd (80-105mm) så pressas gränserna för vad 2 par magneträcken klarar av. Jag har räddats av att ha med voileremmar som kan användas för att säkra skidorna i de för smala räckena samt att barnen suttit väldigt trångt med ett par skidor och alla stavar intryckta på något sätt i baksätet. Så rekommenderar minibuss om ni är några stycken med normala skidor (men se till att ni kan lasta in skidfodralen i den för det funkar inte på alla minibussar) eller någon slags shuttle service. Senast vi var i Madesimo så körde vi shuttle som hotellet fixade fram. Kostade 250€ per riktning från Malpensa till Madesimo och det var väldigt smidigt. Jag slapp att oroa mig för bilens packning, snökedjor, takräcken, tanka bergsdiesel etc. Så fråga om hotellet eller agencia som ni hyr lägenhet igenom om de kan fixa fram bättre priser med någon lokal taxi/minibuss. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Transfer Italienska alperna (Cervinia)
Tillbaka
Topp