Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Transfer Turin - Gressoney - bra tips?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="dann-e" data-source="post: 151427"><p>Inte för att det har så mycket med transfern att göra men du lär få sjukt bra skidåkning! Snöade brutalt hela torsdagnatt, fredag, fredagnatt och fram till 12.00 lördag då jag lämnade. Snöade säkert hela lördagen också. Snö finns det gott om! =) Vet inte om du vart i Gressoney förut men jag kan ge några tips på några lätta men ganska fina åk som man når lätt som en plätt från liften.</p><p></p><p>1. När du kommer upp med 2-stolen på morgonen stakar du tillbaka mot Restaurangen och sedan ner i skogen skiers right när du kollar mot restaurangen. Det är bara dra på vart som helst där inne, du kommer ut i pisten lägre ner hur vänster du än åker. Kul skogsåk som inte är svårt alls.</p><p></p><p>2. Ta nästa 2-stols lift upp och gå av höger. Där går en transportsträcka "bakvägen" till Jolanda (liften du tar på morgonen). Stanna mitt på transporten och ta av dig skidorna och gå 2minuter skiers right sedan har du ett hyffsat åk ner. Inte särsilt svårt men det är ganska kul.</p><p></p><p>Är du sugen på att hoppa byggde jag och polarna kickar överallt. Skriv en rad i min gästbok så kan jag markera dom på en pistkarta och skicka till dig.</p><p></p><p>Trevlig resa!</p><p>/D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dann-e, post: 151427"] Inte för att det har så mycket med transfern att göra men du lär få sjukt bra skidåkning! Snöade brutalt hela torsdagnatt, fredag, fredagnatt och fram till 12.00 lördag då jag lämnade. Snöade säkert hela lördagen också. Snö finns det gott om! =) Vet inte om du vart i Gressoney förut men jag kan ge några tips på några lätta men ganska fina åk som man når lätt som en plätt från liften. 1. När du kommer upp med 2-stolen på morgonen stakar du tillbaka mot Restaurangen och sedan ner i skogen skiers right när du kollar mot restaurangen. Det är bara dra på vart som helst där inne, du kommer ut i pisten lägre ner hur vänster du än åker. Kul skogsåk som inte är svårt alls. 2. Ta nästa 2-stols lift upp och gå av höger. Där går en transportsträcka "bakvägen" till Jolanda (liften du tar på morgonen). Stanna mitt på transporten och ta av dig skidorna och gå 2minuter skiers right sedan har du ett hyffsat åk ner. Inte särsilt svårt men det är ganska kul. Är du sugen på att hoppa byggde jag och polarna kickar överallt. Skriv en rad i min gästbok så kan jag markera dom på en pistkarta och skicka till dig. Trevlig resa! /D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Transfer Turin - Gressoney - bra tips?
Tillbaka
Topp