Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Trasig K2 HardSide 09/10
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 847438" data-attributes="member: 80520"><p>Det känns inte alls kul om sportconrad inte vill godta reklamationer, då jag själv har råkat ut för exakt samma sak. Mina dock efter endast en enda dag åkning i pist, utan att vara på några stenar eller något (utöver det grus/småstenar som kan dyka upp i alppisterna). Har mailat sportconrad, de bad mig skicka bilder, men jag har inte haft möjlighet då jag just nu befinner mig i Åre på min brors skidor.</p><p></p><p>Jag har dock varit inne på en oberoende butik (Mountain Air i Verbier) och butiken som monterade bindningarna åt mig (Alpint i sthlm) med skidorna. Båda sa att det beror på tillverkningsfel och att jag skulle reklamera, Mountain Air rekommenderade mig att vända mig direkt till K2 och Alpint att jag skulle vända mig till SC. På Alpint började de dock att fråga ifall skidorna var köpta i Sverige, för att de i sådant fall skulle kunna sköta reklamationen. Lägger man därtill till att grabbarna på Alpint har monterat en rejäl hög med dynafitbindningar i sina dagar känns det som att det är en batch från 09/10-serien som det har hänt något knasigt med. Det finns ju trots allt fruktansvärt många som kör denna kombination utan några som helst problem...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 847438, member: 80520"] Det känns inte alls kul om sportconrad inte vill godta reklamationer, då jag själv har råkat ut för exakt samma sak. Mina dock efter endast en enda dag åkning i pist, utan att vara på några stenar eller något (utöver det grus/småstenar som kan dyka upp i alppisterna). Har mailat sportconrad, de bad mig skicka bilder, men jag har inte haft möjlighet då jag just nu befinner mig i Åre på min brors skidor. Jag har dock varit inne på en oberoende butik (Mountain Air i Verbier) och butiken som monterade bindningarna åt mig (Alpint i sthlm) med skidorna. Båda sa att det beror på tillverkningsfel och att jag skulle reklamera, Mountain Air rekommenderade mig att vända mig direkt till K2 och Alpint att jag skulle vända mig till SC. På Alpint började de dock att fråga ifall skidorna var köpta i Sverige, för att de i sådant fall skulle kunna sköta reklamationen. Lägger man därtill till att grabbarna på Alpint har monterat en rejäl hög med dynafitbindningar i sina dagar känns det som att det är en batch från 09/10-serien som det har hänt något knasigt med. Det finns ju trots allt fruktansvärt många som kör denna kombination utan några som helst problem... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Trasig K2 HardSide 09/10
Tillbaka
Topp