Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Trasig K2 HardSide 09/10
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 847699" data-attributes="member: 13863"><p>Jag tror inte det här går att laga på ett enkelt sätt eftersom bindningen uppenbart inte fäster i skidan som den borde göra. Jag har inte riktigt koll på hur skidor är uppbyggda, men visst är de normalt förstärkta under bindningen för att sånt här inte ska kunna hända? Det tär ju uppenbart att det inte bara är toppskiktet som spontanlossnat utan att det är bindningen som dragit loss det. Som jag bedömmer det är skidorna "skrot".</p><p></p><p> [USER=101886]@frejjsan[/USER]</p><p>Det ska inte vara ditt problem att Hardside 09/10 är utsålt ... Erbjud dig att ta emot ett par 10/11 istället!</p><p></p><p>/MM</p><p></p><p>EDIT: En god idé är att låta någon som har koll på skidor titta närmare på det hela. Varför inte gå till Alpingaraget och be dem titta på vad det kan vara som är fel. Om det skulle visa sig att SC verkligen sålt någon form av andrasortering har de säkert inget emot att konstatera det. Faktum är att det är just i sånna här situationer som det visar sig att internethandel inte är det bästa alternativet. Men jag har själv köpt 4 par skidor och en hel del annat från SC under de senaste åren ... /MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 847699, member: 13863"] Jag tror inte det här går att laga på ett enkelt sätt eftersom bindningen uppenbart inte fäster i skidan som den borde göra. Jag har inte riktigt koll på hur skidor är uppbyggda, men visst är de normalt förstärkta under bindningen för att sånt här inte ska kunna hända? Det tär ju uppenbart att det inte bara är toppskiktet som spontanlossnat utan att det är bindningen som dragit loss det. Som jag bedömmer det är skidorna "skrot". [USER=101886]@frejjsan[/USER] Det ska inte vara ditt problem att Hardside 09/10 är utsålt ... Erbjud dig att ta emot ett par 10/11 istället! /MM EDIT: En god idé är att låta någon som har koll på skidor titta närmare på det hela. Varför inte gå till Alpingaraget och be dem titta på vad det kan vara som är fel. Om det skulle visa sig att SC verkligen sålt någon form av andrasortering har de säkert inget emot att konstatera det. Faktum är att det är just i sånna här situationer som det visar sig att internethandel inte är det bästa alternativet. Men jag har själv köpt 4 par skidor och en hel del annat från SC under de senaste åren ... /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Trasig K2 HardSide 09/10
Tillbaka
Topp