Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Trasig K2 HardSide 09/10
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="storfalingen" data-source="post: 847757" data-attributes="member: 14617"><p>Deja Vu!</p><p>Jag köpte ett par Hardside i fjol som gick sönder på exakt samma sätt, och då menar jag exakt samma sätt, ska se om jag hittar bilderna jag tog så ni kan jämföra. Jag kan nämna, som en kommentar på frågan om vissa butiker säljer andrahandssorteringar, att jag köpte mina skidor i en svensk butik som också monterade bindningarna (Duke).</p><p></p><p>Jag kommer ihåg att jag på flyget ned till Schweiz pratade med min kompis, som äger en sportbutik, och nämnde att jag köpt ett par nya K2. Han skrattade och sa <em>Du kommer att ångra dig</em>, jag tänkte just då att han bara blev sur för att jag inte köpt skidorna av honom. Skidan gick sedan sönder efter ca två dagars åkning och var i övrigt helt oskadd utan tillstymmelse till repor eller andra belagskador som skulle tyda på att jag kört på en sten. Efter en del tjafs med butik och återförsäljare fick jag pengarna tillbaka från butiken som i sin tur löste reklamationen med återförsäljaren. Min analys av det som skedde var att det röde sig kvalitetsproblem med skidorna och jag har, efter att ha läst denna tråd, verkligen fått vatten på min kvarn. När jag, fortfarande på flyget ned, frågade min kompis med skidbutiken om varför jag skulle ångra mitt skidköp sa han bara <em>Made in China...</em></p><p></p><p>/marcus - <em>Kör fortfarande Made In China (Katana)</em></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="storfalingen, post: 847757, member: 14617"] Deja Vu! Jag köpte ett par Hardside i fjol som gick sönder på exakt samma sätt, och då menar jag exakt samma sätt, ska se om jag hittar bilderna jag tog så ni kan jämföra. Jag kan nämna, som en kommentar på frågan om vissa butiker säljer andrahandssorteringar, att jag köpte mina skidor i en svensk butik som också monterade bindningarna (Duke). Jag kommer ihåg att jag på flyget ned till Schweiz pratade med min kompis, som äger en sportbutik, och nämnde att jag köpt ett par nya K2. Han skrattade och sa [i]Du kommer att ångra dig[/i], jag tänkte just då att han bara blev sur för att jag inte köpt skidorna av honom. Skidan gick sedan sönder efter ca två dagars åkning och var i övrigt helt oskadd utan tillstymmelse till repor eller andra belagskador som skulle tyda på att jag kört på en sten. Efter en del tjafs med butik och återförsäljare fick jag pengarna tillbaka från butiken som i sin tur löste reklamationen med återförsäljaren. Min analys av det som skedde var att det röde sig kvalitetsproblem med skidorna och jag har, efter att ha läst denna tråd, verkligen fått vatten på min kvarn. När jag, fortfarande på flyget ned, frågade min kompis med skidbutiken om varför jag skulle ångra mitt skidköp sa han bara [i]Made in China...[/i] /marcus - [i]Kör fortfarande Made In China (Katana)[/i] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Trasig K2 HardSide 09/10
Tillbaka
Topp