Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Trasig K2 HardSide 09/10
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="millgard" data-source="post: 850329" data-attributes="member: 115941"><p>När det gäller ev garantiärenden så är det ju så att det är tillverkaren som lämnar garantin, medan det är återförsäljaren som ser till att den uppfylls. Återförsäljaren måste alltså cleara varje enskilt fall med tillverkaren och detta oavsett återförsäljaren heter Conrad eller Hasse.</p><p></p><p>Att den senare lämnar ett mer personligt bemötande och sannolikt betydligt bättre personlig service tvivlar jag alls inte på, det är snarare de stora kedjorna som lämnar samma service som SC som inte ger ett skit i mervärde för sina femtusen extra.</p><p></p><p>Alltså - Hasse et con har ju absolut en nisch i och med sin service men den som betalar dubbelt upp för enbart materialet utan service för mellanskillnaden är enbart grundlurad. </p><p></p><p>Jag uppfattar Hasses inlägg som svar på att det inte alltid är lyckat att handla via internet och det är ju rätt. Dessutom känner han säkert att hans eget underlag försvinner om alla istället köper sina grejor billigt via postorder, men jag tror att han och andra får sträcka upp ett finger i luften och se varåt det lutar och hitta nya möjligheter att tjäna sin utkomst.</p><p></p><p>Kanske laga skidor som gått sönder där tillverkaren inte tar sitt ansvar?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="millgard, post: 850329, member: 115941"] När det gäller ev garantiärenden så är det ju så att det är tillverkaren som lämnar garantin, medan det är återförsäljaren som ser till att den uppfylls. Återförsäljaren måste alltså cleara varje enskilt fall med tillverkaren och detta oavsett återförsäljaren heter Conrad eller Hasse. Att den senare lämnar ett mer personligt bemötande och sannolikt betydligt bättre personlig service tvivlar jag alls inte på, det är snarare de stora kedjorna som lämnar samma service som SC som inte ger ett skit i mervärde för sina femtusen extra. Alltså - Hasse et con har ju absolut en nisch i och med sin service men den som betalar dubbelt upp för enbart materialet utan service för mellanskillnaden är enbart grundlurad. Jag uppfattar Hasses inlägg som svar på att det inte alltid är lyckat att handla via internet och det är ju rätt. Dessutom känner han säkert att hans eget underlag försvinner om alla istället köper sina grejor billigt via postorder, men jag tror att han och andra får sträcka upp ett finger i luften och se varåt det lutar och hitta nya möjligheter att tjäna sin utkomst. Kanske laga skidor som gått sönder där tillverkaren inte tar sitt ansvar? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Trasig K2 HardSide 09/10
Tillbaka
Topp