Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Trasig K2 HardSide 09/10
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 850644" data-attributes="member: 13863"><p>Jag tycker att SC hitentills hanterat reklamationen på ett korrekt sätt, långsamt men korrekt. Jag tror att ni skulle få ungefär samma bemötande i de flesta svenska sportaffärer om ni köpt skida och bindningar separat och bindningen sedan "slitit" sönder skidan. </p><p></p><p>Frågan kvarstår dock om de här 09/10 som SC sålt i vinter är någon form av andrasortering eller bara ytterligare ett bevis på bristande kvalitet i kinaproduktionen som både Völkl och K2 uppenbart drabbats av (oavsett var skidan är köpt). </p><p></p><p> [USER=80520]@Vattendroppe[/USER]</p><p>Precis som millgard, tycker jag absolut att du ska låta biningen sitta kvar eftersom de begär detta. Måste helt klart vara lättare för SC/K2 att göra en bedömning då. Jag tror inte det är den minsta risk att du ska behöva betala någon returfrakt.</p><p></p><p>I slutänden trist när detta händer, men just det här med reklamationer blir med en viss automatik mer omständigt när man handlar från utlandet. En risk man bör vara medveten om (vilket jag är övertygad om att du är ... men det finns ju andra som inte riktigt afttat det här!).</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 850644, member: 13863"] Jag tycker att SC hitentills hanterat reklamationen på ett korrekt sätt, långsamt men korrekt. Jag tror att ni skulle få ungefär samma bemötande i de flesta svenska sportaffärer om ni köpt skida och bindningar separat och bindningen sedan "slitit" sönder skidan. Frågan kvarstår dock om de här 09/10 som SC sålt i vinter är någon form av andrasortering eller bara ytterligare ett bevis på bristande kvalitet i kinaproduktionen som både Völkl och K2 uppenbart drabbats av (oavsett var skidan är köpt). [USER=80520]@Vattendroppe[/USER] Precis som millgard, tycker jag absolut att du ska låta biningen sitta kvar eftersom de begär detta. Måste helt klart vara lättare för SC/K2 att göra en bedömning då. Jag tror inte det är den minsta risk att du ska behöva betala någon returfrakt. I slutänden trist när detta händer, men just det här med reklamationer blir med en viss automatik mer omständigt när man handlar från utlandet. En risk man bör vara medveten om (vilket jag är övertygad om att du är ... men det finns ju andra som inte riktigt afttat det här!). /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Trasig K2 HardSide 09/10
Tillbaka
Topp